تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۹۸۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایش و ضدعفونی شناورهای تجاری در بندر خرمشهر ادامه دارد
  مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تداوم فعالیت تجاری این بندر گفت: پایش، کنترل و ضدعفونی شناورهای تجاری بندر خرمشهر علیه ویروس کرونا ادامه دارد.

نوراله اسعدی  اظهارداشت: هر شناور تجاری به ویژه شناورهای متعلق به کشورهای پرخطر درصورت ورود به بندر خرمشهر مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند.

وی افزود: تمامی خدمه شناورهای خارجی نیز مورد معاینه قرار می‌گیرند و ضمن تب سنجی از سلامت آنها اطمینان حاصل می‌شود.

مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به ادامه واردات کالاهای مورد نیاز مردم گفت: برنج، شکر و روغن و سایر کالاهای مورد نیاز مردم از بندر خرمشهر وارد می‌شود لذا هیچ‌گونه نگرانی برای کمبود کالاهای اساسی نیست.

وی افزایش ۲۲ درصدی تخلیه وبارگیری کالا در بندر خرمشهر را یادآور شد و گفت: طی یکسال گذشته عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۲۲درصدی داشته است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

طبق اعلام مسوولان طرح ضدعفونی شناورهای خارجی تا وجود ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار