تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۹۸۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضدعفونی کمباین‌های غیربومی در سه گلوگاه ورودی خوزستان
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در آستانه آغاز عملیات برداشت گندم و کلزا در استان ، کار ضدعفونی و معاینه فنی کمباین‌های غیربومی و مهاجر در سه گلوگاه مهم خوزستان با هدف پیشگیری از انتقال آفات و بیماری‌های زیان رسان انجام شد.

محمد قاسمی نژاد افزود: این عملیات توسط سه شرکت پیمانکاری درسه گلوگاه اندیمشک ، بهبهان و هندیجان با موفقیت انجام شد.
وی به کشاورزان گندم کار و کلزاکار استان اطمینان داد کمباین های مورد نیاز برای‌ عملیات مکانیزه این ۲ محصول راهبردی با هدف جلوگیری از هدررفت آن تامین خواهد شد و نباید دغدغه‌ای دراین زمینه داشته باشند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه افزود:کمباین های ورودی به خوزستان مجهز به "هد" محصول برداشت کلزا هستند تا کار برداشت این ۲ محصول بدون فوت وقت و به صورت همزمان صورت گیرد.
قاسمی‌نژاد با اشاره به سطح زیرکشت ۵۷ هزار هکتاری دانه روغنی کلزا و ۵۵۵ هزارهکتاری گندم آبی و دیم در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در استان و در راستای برداشت به‌هنگام محصول و آسیب نرسیدن به سطوح کشت شده اظهار داشت:جهاد کشاورزی استان به صورت جدی برای تامین کمباین‌های مورد نیاز جهت برداشت این ۲ محصول در استان تلاش کرد تا وقفه‌ای در روند برداشت با توجه به خطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا ایجاد نشود.
پیش بینی شده امسال حدود ۱.۸میلیون تن گندم و ۱۰۰هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان برداشت شود.
تولید گندم در خوزستان در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی قبل ۱۵درصد و کلزا ۱۰۰درصد افزایش خواهد یافت.
عملیات برداشت این ۲ محصول از نیمه دوم فروردین ماه به بعد شروع و به مدت ۴۰روز ادامه خواهد داشت.
اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با مباشرت شبکه یکپارچه تعاون روستایی خود را برای خرید تضمینی ۱.۶میلیون تن گندم و ۱۰۰هزار تن دانه روغنی کلزا آماده کرده‌اند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمیت و تنوع تولیدات رتبه نخست کشوری را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار