تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه هفته از قطعی آب در ملاشیه گذشت/ مردم روزانه آب شرب می‌خرند
با وجود شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های مکرر متولیان حوزه بهداشت و درمان بر رعایت موارد بهداشتی اما در منطقه ملاشیه بیش از سه هفته است که آب قطع شده و مردم برای مصرف آب شرب اقدام به خرید آب می‌کنند.
  با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های مکرر متولیان حوزه بهداشت و درمان بر رعایت موارد بهداشتی به عنوان یکی از راه‌های اساسی مبتلا نشدن به ویروس کرونا  اما در منطقه ملاشیه شاهد قطعی 24 ساعته آب هستیم و اهالی این منطقه بیش از سه هفته است که روزانه برای تهیه آب شرب  اقدام به خرید بطری‌های آب معدنی  و برای دیگر مصارف ضروری خود مجبور به خرید مخزن آب شدند.

ما کی آب داشتیم که قبض پرداخت کنیم

سعید مسعودی یکتا  اظهار کرد: حدود سه هفته است که آب شرب نداریم و در طول شبانه روز فقط یک ساعت الی یک ساعت و نیم آب وصل می‌شود به همین دلیل اغلب ساکنان منطقه مجبور به خرید مخزن جهت ذخیره آب شدند.

وی با بیان اینکه  این روزها مردم ملاشیه با بحران بزرگ بی‌آبی مواجه شده‌اند،  افزود: اکنون بیش از 10 روز است که آب کاملاً قطع شده است و حتی آن سهمیه یک ساعته آب که نیمه‌های شب وصل می‌شد  نیز کاملاً قطع شد.

عضوشورایاری منطقه ملاشیه گفت: قطعاً در این شرایط مردم به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری ویروس کرونا نیاز به شستشوی مرتب دست‌های خود، تمیزکاری مرتب منزل و... دارند.

یکی از شهروندان ساکن منطقه ملاشیه در این رابطه گفت: هنوز آب قطع است شب گذشته تا صبح دنبال پیدا کردن پمپ آب بودم اما پیدا نکردم، آب مخزن تمام شده و مجبور شدم آب تصفیه بخرم، از این وضعیت خسته شده‌ایم، دنبال راه حل برای جابه‌جا شدن از این منطقه هستم، آن وقت سازمان آب برق برای ما قبض آب می‌فرستد تاریخ قبض هم مشخص است، ما کی آب داشتیم که قبض پرداخت کنیم.

شهروند دیگری می‌گوید: حدود 5 ماه از زمانی که لوله کمربندی ملاشیه را کشیدند وضعیت آب در این منطقه به این شکل است، مانده‌ام اگر مراسم عروسی یا عزا در این منطقه اتفاق بیفتتد صاحب عزا و یا عروسی چگونه می‌تواند آب مورد نیاز خود را تهیه کند؟، حتی برای وضو گرفتن مشکل داریم بارها پیش آمده خواستم وضو بگیرم شیر آب را که باز کنم با قطعی آب مواجه می‌شوم.

علت قطعی آب ملاشیه سوختگی پمپ آب است

مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در رابطه با پیگیری این مرکز  جهت رفع مشکل قطعی آب در منطقه ملاشیه به دلیل نیاز مردم به آب جهت رعایت موارد بهداشتی و شستشوی روزانه اظهار کرد: پس از اطلاع از موضوع قطعی آب در ملاشیه امروز درخواست نشست اضطراری با مدیر شرکت آبفا اهواز دادیم، در این نشست مشخص شد علت قطعی آب در  این منطقه سوختگی پمپ آب بود که تعویض پمپ صورت گرفت و مشکل قطعی آب امروز رفع می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تحقق شعار «در خانه بمانیم» تا کرونا را شکست دهیم، گفت: مردم برای رعایت روزانه موارد بهداشتی و شستن دست‌ها به آب زیادی نیاز دارند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: با توجه به ظرفیت مخازن آب و  تصفیه‌ خانه‌ها  و مصرف زیاد شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چرا که آب ذخیره شده زیادی در مخازن وجود ندارد.

شریفی با تاکید بر نظارت کمی و کیفی آب افزود: روزانه  کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی آب انجام می‌شود، مردم نیز تا زمانی که از سلامتی و کیفیت آب اطمینان ندارند اقدام به خرید آن نکنند.

 رحیمی معاون بهره‌برداری شرکت آبفا اهواز اما در رابطه با علت قطعی آب در منطقه ملاشیه می‌گوید: خرابی یکی از پمپ‌های این منطقه واقع در جاده 22 بهمن که سبب افت فشار می‌شد توسط همکاران ما اصلاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،  اگر چه مشکلات آب و فاضلاب کلانشهر اهواز تازگی ندارد اما قطعی مکرر آب با توجه به شیوع ویروس کرونا دغدغه‌های شهروندان را بیش از پیش بیشتر کرده است، اوایل اسفندماه افت شدید فشار آب سبب قطعی آب در 11 منطقه اهواز شد.

ملاشیه یکی از مناطق حاشیه و در ضلع جنوب غربی اهواز واقع است که حدود 65 هزار نفر جمعیت دارد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار