تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید بیش از ۱۰هزار عدد ملزومات پزشکی توسط بانوان خوزستانی
 مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰هزار عدد ماسک، دستکش، گان(روپوش) و سایر لباس‌های بیمارستانی توسط بانوان خوزستانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تولید شد.

فرانک موسوی  گفت: بانوان خوزستانی از روز اعلام وضعیت هشدار در استان خوزستان دست به کار شده اند تا نقش خود را برای مقابله با ویروس کرونا ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از بانوان خوزستانی برای تولید ملزومات بهداشتی فعالیت می کنند افزود: حدود ۴۰ کارگاه در شهرستان های مختلف ازجمله اهواز، رامهرمز، بهبهان، آغاجاری، مسجدسلیمان، شوش، دشت آزادگان، اندیمشک، گتوند، کارون، ایذه، شوشتر، اندیکا و لالی به این منظور  فعال هستند.
موسوی اظهار داشت: برای فعالیت این کارگاه ها مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو گرفته شده است و حتی محل های تهیه پارچه برای برای دوخت ماسک و لباس های بهداشتی نیز برای این بانوان مشخص شده اند.
وی با اشاره به نقش بانوان در مهار کرونا گفت: این بانوان از روز نخست شیوع کرونا در استان خوزستان همه روزه حتی روزهای تعطیل در کارگاه ها حاضر شدند تا این ملزومات بهداشتی به موقع به دست مردم و کارکنان مراکز درمانی برسد.
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان یادآور شد: دیگر هدف بکارگیری بانوان در این مسیر حمایت از زنان تولیدکننده و نیروهای کار بود زیرا تعداد بالایی از نیروی کار تولیدکنندگان پوشاک را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
تعداد بیماران درگیر با ویروس کرونا در استان خوزستان  تاروز گذشته ۴۷۴ مورد بوده است که از این تعداد ۶۱ نفر آنها فوت شده‌اند.به گفته استاندار خوزستان ۹۴درصد مبتلایان ساکن شهرها و ۶ درصد در روستاها زندگی می کنند، همچنین ۵۸ درصد مبتلایان را مردان و ۴۲ درصد را زنان تشکیل می دهند. ۵۶ درصد مبتلایان هیچ بیماری زمینه ای ندارند و ۴۴ بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی، عروقی و کلیوی یا دیابت دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار