تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۹۸۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان
  رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با مثبت شدن آزمایش هفت بیمار جدید به ویروس کرونا کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شمار مبتلایان به این بیماری در جنوب غرب خوزستان به ۹۷ نفر رسید.

شکراله سلمان زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت:تاکنون بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ۳۸ بیمار در آبادان ، ۴۲ بیمار در خرمشهر و ۱۷ بیمار در شادگان شناسایی شدند ضمن اینکه تاکنون ۶۱ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان طالقانی آبادان مرخص شدند.

وی افزود:از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۵ هزار و ۸۹۷ نفر با علایم حاد تنفسی شدید به بیمارستان‌های حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند که تاکنون یکهزار و ۳۴ نفر بستری شده و ۹۲۱ نفر نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان شمار بیماران ترخیص شده در روز گذشته از بیمارستان طالقانی آبادان را ۱۴ بیمار اعلام کرد.

سلمان‌زاده وضعیت خرمشهر را از نظر شیوع کرونا قرمز اعلام کرد و گفت: ادامه این روند شهرستان خرمشهر را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

وی علت گسترش بیماری کرونا در شهرستان خرمشهر را ورود مسافران از طریق فرودگاه و قطار بیان کرد و گفت: قطع ارتباط ریلی و هوایی و کنترل مبادی ورودی شهرها و تعطیلی بازارها در کنترل چرخه گسترش بیماری مهم و تاثیرگذار است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مردم شهرهای جنوب غرب خوزستان خواست به هشدارهای بهداشتی توجه بیشتری کنند.مردم این بیماری را جدی بگیرند و حتما در خانه بمانند تا بتوانیم زنجیره انتشار این بیماری را قطع کنیم.

وی از ساکنان شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان خواست برای پایش بهتر و قطع زنجیره انتشار بیماری کرونا اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت کنند. 

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌ باشند
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار