تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۹۸۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
سران عشایر مردم را نسبت به خطر کرونا آگاه کنند
  استاندار خوزستان از فرمانداران شهرستان‌های جنوب غرب استان خواست تا با کسانی که آیین‌های ترحیم و شادی چندهزار نفری برگزار می‌کنند برخورد جدی کرده و گفت: معتمدان و بزرگان عشایر از برگزاری آیین‌های ترحیم و شادی پرهیز و مردم را نسبت به فراگیری ویروس کرونا آگاه سازند.

غلامرضا شریعتی بامداد روز چهارشنبه پس از برگزاری جلسه شورای ستاد مقابله با کرونا در منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: حفظ سلامت مردم خط قرمز مسوولان استان است و با هر کسی که به نحوی سلامت مردم را به مخاطره اندازد برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود:با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه، فرمانداران آبادان، خرمشهر و شادگان اجازه برگزاری آیین‌های ختم و عروسی را با جمیعت‌ بالا ندهند و حتما با آنها برخورد جدی کنند.

شریعتی تعداد بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان را  ۱۰۴ نفر و فوتی‌ها را ۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان بیماری کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ۶۱ نفر است.

وی گفت: شرایط فعلی پایدار است اما ما باید زنجیره انتقال بیمار را  بشکنیم تا بتوانیم از سرایت بیماری به افراد بیشتر جلوگیری کنیم.

استاندار خوزستان وضعیت شهرستان خرمشهر را در خصوص بیماری کرونا قرمز توصیف کرد و افزود: خرمشهر رتبه نخست شیوع کرونا را در خوزستان به خود اختصاص داده و شرایط خاصی که به دلیل شیوع کرونا در آن پیش آمده باعث شده تا محدودیت‌های جدید در آن اعمال شود.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹ ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۵۰۲ نفر در خوزستان به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۵ نفرفوت شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار