تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۹۸۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری ۲ شکارچی متخلف در دزفول
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول ۲ شکارچی متخلف را که اقدام به شکار پرنده دراج و کبوتر کرده بودند دستگیر کردند.

مصطفی استاد چینی گر افزود:در پی گشت و کنترل زیستگاه ها و شکارگاه های شهرستان دزفول، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یک دستگاه خودرو را متوقف و ضمن دستگیری ۲ نفر متخلف شکار غیرمجاز، چند قطعه پرنده حمایت شده دراج و کبوتر و یک قبضه اسلحه شکاری را از متخلفان کشف و ضبط کردند.
وی افزود:  پرنده دراج از جمله گونه های حمایت شده است که به دلیل شکار غیر مجاز و تخریب زیستگاه های آن، جمعیت آن کاهش یافته لذا  هرگونه شکار و صید آن در فصول مختلف سال ممنوع و غیر قانونی است.
شهرستان دزفول با دارا بودن زیستگاه های متنوع و بکر، از غنا و تنوع زیستی قابل توجهی برخوردار است؛ که در حال حاضر هرگونه شکار و صید گونه های جانوری ممنوع وغیر قانونی است.

دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در پارک ملی دز

 رییس اداره پارک ملی دز گفت: یک  شکارچی پرندگان وحشی در پارک ملی دز قبل از اقدام به شکار شناسایی و دستگیر شد.
رضا قپانچی پور افزود : طی گشت و کنترل منطقه پارک ملی دز با هدف جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، محیط بانان این اداره قبل از انجام شکار پرندگان وحشی موفق به کشف وضبط یک قبضه سلاح شکاری و خروج آن از منطقه شدند.  
وی افزود: هرگونه اقدام به شکار بدون کسب مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار