تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۹۸۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در خوزستان غربالگری ویروس کرونا شدند
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از حدود چهار میلیون و هفتصد هزار خوزستانی حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر در طرح غربالگری ویروس کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت کرده اند.

دکتر حسین کاملی اظهار داشت: همه افراد می‌توانند با ورود به صفحه  https://salamat.gov.ir و تکمیل پرسش‌های موجود، چنانچه مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا  باشند، از طریق واحدهای بهداشتی و درمانی تحت مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

وی با تقدیر از خوزستانیهایی که در درسامانه خود اظهاری وزارت بهداشت شرکت کردند ابراز امیدواری کرد: تعدادی از  شهرهای استان که وضعیت نارنجی و قرمز دارند بیشتر مراقبت کنند تا از وضعیت فوق خارج شویم.

کاملی مردم را به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ستاد مرکزی مبارزه با بیماری کرونا ، دوری ازتجمعات و  برگزار نکردن جشن ها  و نیز مناسبتهای مذهبی توصیه کرد تا انشاالله از  این بحران به  سلامت  عبور کنیم.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز هشتم فروردین ماه ۶۱۰ نفر است که ۷۴ نفر از آنها فوت شدند.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین ماه اعلام کرد: تاکنون ۳۲۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار