تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا ،قطار خرمشهر را نیز متوقف کرد
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرستان خرمشهر از روز شنبه حرکت قطارها به مقصد خرمشهر متوقف می‌شود.

 محمد حیدری جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح قرنطینه برای مسافرانی که با قطار وارد خرمشهر می شوند افزود: با توجه به کم بودن تعداد مسافران، مقرر شد حرکت قطارها به خرمشهر از روز شنبه متوقف شود.

وی اجرای طرح ممنوعیت آمد و شد به منطقه آزاد اروند را یادآور شد و گفت: به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خرمشهر تدبیر لازم برای اجرای  طرح ممنوعیت آمد و شد در سه شهرستان، خرمشهر، آبادان و شادگان اتخاذ شد و مقرر گردید این طرح  از روز شنبه در این شهرستان ها اجرا شود. این ممنوعیت شامل تردد کامیون های حمل و نقل مواد غذایی و مواد اولیه واحدهای تولیدی نمی‌شود.

حیدری با بیان اینکه شرکتها و واحدهای تولیدی طبق بخشنامه وزارت کشور باید فعالیت کنند گفت: در راستای اعمال ممنوعیت فعالیت مجتمع های تجاری  در این مدت همکاری خوبی از سوی اصناف خرمشهر صورت گرفته است  اما بازرسان اداره صمت ملزم شدند آن بخش از اصناف را که به قوانین بی‌اعتنایی می‌کنند جریمه، پلمب و پروانه کسب آنها را باطل کنند.

وی بر رعایت بهداشت واحدهای صنفی و نانوایی‌های شهرستان خرمشهر تاکید کرد و گفت: واحدی صنفی به خصوص نانوایی‌ها ضمن تهیه نان بهداشتی از دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی استفاده کنند در غیر این صورت ضمن منحل کردن اتحادیه نانوایان متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه باید برای وضعیت نابسامانی بازارهای روز و صفای خرمشهر چاره اندیشی کرد گفت: با توجه به نبود میدان تره بار در خرمشهر فعالیت اصناف عرضه کننده میوه و سبزیجات و از سویی دستفروشان با فاصله کم موجب ازدحام جمعیت می‌شود که این امر احتمال افزایش بیماران کرونایی را در بر دارد.

حیدری به ثبت اطاعات شهروندان خرمشهری در سامانه وزارت بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: از اواسط هفته تا امروز با همکاری وسیع بخش های دولتی و نهادهای مردمی از  ۱۵۶ هزار نفر جمعیت خرمشهر ۱۰۴ هزار نفر در سامانه مذکو اطلاعات خود را ثبت کرده اند و تنها  در ۲۴ ساعت گذشته پنج هزار نفر از مردم خرمشهر اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت کردند.

آزمایش کرونای ۱۲۰ نفر در جنوب غرب خوزستان مثبت شده که ۴۴ نفر از این تعداد از شهرستان آبادان ، ۵۵ نفر از خرمشهر و ۲۱ نفر از شادگان می باشند.

از ابتدای اسفند تاکنون ۱۶ هزار و ۵۳۳ نفر با علایم حاد تنفسی شدید به بیمارستان‌های حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند که یکهزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری و یک هزار و ۲۷ نفر نیز از بیمارستان مرخص شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار