تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۹۸۸۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
مردم برای مقابله با کرونا خود را با شرایط جدید وفق دهند
  استاندار خوزستان گفت: مردم و مسوولان تا زمان پایان یافتن بحران ناشی از ویروس کرونا باید با رعایت دقیق نکات بهداشتی ، رفتار، زندگی و کار خود را با شرایط جدید وفق دهند.

 غلامرضا شریعتی جمعه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری با اشاره به اینکه ایران به خوبی توانسته این بحران را مدیریت کند بیان کرد: در بحث کرونا رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی یکی از راه های اساسی برای جلوگیری از گسترش این ویروس است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ واکسن و دارویی برای این ویروس وجود ندارد اظهار داشت: با مداخله مسوولان برای کنترل این ویروس می توان از انتشار بیشتر آن جلوگیری کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: این احتمال وجود دارد که در گرما فعالیت ویروس کرونا کمتر شود اما چون هنوز اطلاعات زیادی از این ویروس وجود ندارد و از طرفی این ویروس می تواند در قلب نیز زنده بماند این احتمال ضعیف است.

وی گفت: باید شرایط نگهداری  و کنترل را به گونه ای جلو ببریم تا دارویی برای این ویروس تولید شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه میزان کشندگی این ویروس رو به افزایش است افزود: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی این ویروس  تا ۴.۲۵ درصد احتمال کشندگی به ویژه برای افراد دارای بیماری زمینه ای را دارد.

شریعتی گفت: تصمیم گرفته شده برای جلوگیری از تردد مردم در شهر  تمامی اصناف به جز عرضه کنندگان مواد غذایی تعطیل شوند به همین دلیل سازمان صمت استان باید برای جلوگیری از هر گونه گران فروشی کالاها به خوبی اصناف را کنترل کند و به صورت هفتگی نشست تنظیم بازار استان خوزستان تشکیل شود.

از هفته گذشته برای جلوگیری از تردد مردم در بازار و مناطق شلوغ دستورالعمل تعطیلی اصناف در استان خوزستان ابلاغ شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا کنون ۶۱۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.

خروج رودخانه مارون از خشکی  

استاندار خوزستان در ادامه به وضعیت بارندگی در این استان اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی در یک هفته اخیر در حوضه رودخانه های کرخه و دز فعالیت داشته که شرایط تامین آب این ۲ حوضه بهبود یافته است ، برای شرایط آبی رودخانه مارون نگران بودیم که از دیروز با فعالیت یک سامانه بارشی بر رودخانه مارون امسال مشکل تامین آب در این رودخانه را نخواهیم داشت.

وی گفت: برآورد شده که با فعالیت سامانه بارشی از فردا در استان ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد مارون شود و از ۶۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی حوضه رودخانه مارون تنها ۳۰۰ میلیون متر مکعب آن خالی از آب بماند.

استاندار خوزستان ادامه داد: شرایط آبی رودخانه های دز و کرخه خوب است و رودخانه کارون  ۳.۵ میلیارد مترمکعب فضای خالی از آب دارد  که بارش های فروردین ماه یک میلیارد مترمکعب آورد آب برای کارون خواهد داشت.

کمک به مرغداران برای جوجه ریزی

شریعتی به مشکلات مرغداران نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای کمک به مرغداران باید به صورت جدی ورود کرد و با متخلفان در این حوزه برخورد جدی انجام شود تا با کمبود مرغ در بازار مواجه نشویم. 

استاندار خوزستان گفت: مرغداران باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند تا توان جوجه ریزی را داشته باشند.

هیچ مشکلی در تامین کالای اساسی نیست

شریعتی همچنین در خصوص تامین کالاهای اساسی گفت: مردم این اطمینان را داشته باشند که هیچ مشکلی در زمینه تامین و توزیع کالا در استان خوزستان و برای کشور از بندر امام خمینی (ره) وجود ندارد و کالا به صورت منظم در استان و کشور از سوی خوزستان در حال توزیع است.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید خدمات رسانی در کمال آرامش و سلامت به مردم در این شرایط انجام شود. فروشگاه های زنجیره ای که در این شرایط فعالیت دارند باید تمهیدات لازم برای ضدعفونی و رعایت بهداشت مردم را داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در این شرایط بحرانی برخی شایعه ها باعث تشویش اذهان عمومی می شود به عنوان مثال اخیرا شایعه شده بود که پمپ بنزین برخی شهرستان ها به دلیل نبود بنزین تعطیل شده اند در صورتیکه هیچگونه کمبود بنزین در استان خوزستان وجود ندارد و هیچ جایگاه سوختی تعطیل نیست.

شریعتی درادامه با اشاره به همکاری نکردن برخی از شرکت های کشت و صنعت نیشکر در تامین شکر مورد نیاز استان افزود: شرکت کشت و صنعت کارون که موظف به تامین شکر استان است ،با وجود اینکه مسوولان در استان مشکلات مختلف آن را حل کردند اما همکاری لازم در زمینه تامین شکر مورد نیاز استان را ندارد.

وی گفت: با این شرکت باید برخود جدی شود، این شرکت موظف به تامین شکر مورد نیاز استان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار