تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود افراد غیربومی به دزفول ممنوع است
  سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: به منظور مبارزه با بیماری کروناورود افراد غیربومی به شهرستان دزفول ممنوع است.

  امید بن عباس جمعه در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا در محل بسیج ناحیه مقاومت دزفول افزود: پس از شناسایی پنج خوشه اصلی که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در شهرستان دزفول داشته‌اند از شب گذشته عملیات ضدعفونی اماکن و معابر عمومی این مناطق به صورت جدی تر آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل نامشخص بودن منشاء شیوع ویروس در مناطق مختلف، باید ارتباطات اجتماعی به صورت چشمگیری کاهش یابد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: با توجه به افزایش روند شیوع کرونا در دزفول این اقدامات از امروز به صورت جدی تر و با شدت بیشتری انجام می‌شوند.
وی افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری حداقل تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهند شد و  تمدید زمان اجرای این طرح‌ها منوط به صلاحدید ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا است.
بن عباس با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مجازات‌ مربوط به نقض مصوبات از سوی مردم گفت: این کار موجب می‌شود حساسیت و اهمیت موضوع بیش از پیش درک شود.

وی افرود: براساس اعلام کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند لذا از امروز نیروهای بازرسی بصورت ۲۴ساعته فعال خواهند بود و نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی شهرستان با استفاده از کارت شناسایی و پلاک خودرو انجام می‌شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از افزایش نظارت‌ها و پایش ورودی‌های شهرستان دزفول خبر داد و گفت: ممنوعیت ورود افراد غیربومی شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی و کارگرانی که محل سکونت با محل کارشان در یک شهر نیست، نخواهد شد و در مبادی ورودی با شناسایی کارت محل خدمت این موضوع کنترل می‌شود.
وی افزود: خروج افراد غیرساکن و مسافران از شهرها نه‌تنها مانعی ندارد بلکه باید تسریع یابد اما این افراد در طول مسیر برگشت اجازه ورود به شهرهای موجود در مسیر را ندارند لذا باید از کمربندی‌ها از کنار شهرها عبور کنند.
بن عباس با بیان اینکه ورود مسافران و گردشگران به شهرهای اقماری دزفول رصد خواهد شد، افزود: شهرداران این شهرها با کمک نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج خروجی شهرها را کنترل کنند که تا پایان زمان اجرای طرح مذکور، مردم‌ از شهرهای خود خارج نشوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره بع تعطیلی بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، آرامستان‌ها، تالارها، اماکن ورزشی، تاریخی و فرهنگی بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا گفت: طرح تعطیلی این مراکز از هفته‌های گذشته در دزفول اجرا شده اما از این‌ پس با شدت بیشتری از این اماکن نظارت و بازرسی صورت خواهد گرفت. 
وی گفت: خروج مدیران از شهرستان بدون اجازه نامه کتبی  فرماندار تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
بن عباس از تداوم تعطیلی تمام صنوف خبر داد و افزود: صرفا سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، مراکز دامپزشکی، میوه و تره بار، خواربارفروشی‌ها، مراکز فروش لبنیات، گوشت، مرغ و ماهی، جایگاه‌های سوخت، مراکز پخش دارو و مواد غذایی مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به تداوم لغو همه تجمعات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، رسمی و غیر رسمی ادامه داد: برخی از مشاغل از جمله دفاتر پیشخوان دولتی، پلیس به‌علاوه ۱۰، دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفاتر الکترونیک قوه قضاییه، صرافی‌ها، بانک‌ها و فرودگاه‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار و سوخت مشمول ممنوعیت ورود و خروج در مبادی شهر نمی‌شوند.
بن عباس خواستار رعایت تمامی اصول بهداشتی با جدیت تمام در فرودگاه ها شد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا با پیگیری‌های صورت گرفته پروازهای فرودگاه دزفول به یک سوم کاهش یافت.
وی تصریح کرد: درصورت مشاهده خودروهای متخلف در زمینه اجرای طرح ممنوعیت‌های ورود و خروج به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی خودروی متخلف توقیف و جریمه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال اعمال خواهد شد، همچنین درصورت فعالیت اصناف غیرمجازی که مشغول فعالیت هستند، واحد مورد نظر به مدت یک ماه پلمب خواهد شد.
بن عباس همچنین یادآور شد: اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول علاوه بر نظارت بر واحدهای صنفی در اجرای قوانین مقابله با کرونا، مواد اولیه و مورد نیاز مردم را تامین نماید تا مردم احساس کمبودی در زمینه کالاهای اساسی نکنند. 

وی از عوامل دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان، پزشکان و پرستاران، ارتش، سپاه، ناجا، دستگاه قضا، نیروهای امنیتی و دستگاه های خدماتی و اجرایی دزفول در راستای مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان تقدیر کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار