تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۹۸۸۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام ۹۷۲ ماموریت مرتبط با بیماری کرونا در آبادان
 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اعزام ۹۷۲ ماموریت و دریافت سه هزار و ۳۸۸ تماس مشاوره‌ای در ارتباط با بیماری کرونا خبر داد.

امین منصور اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در شهرستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان از هفتم اسفند ۱۳۹۸ تا امروز هشتم فروردین ۹۷۲ مورد ماموریت انجام شده و در این مدت سه هزار و ۳۸۸ نفر از خدمات مشاوره ای پزشکان و کارشناسان فوریت های پزشکی مستقر در مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ بهره مند شده اند. 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در منطقه ۶ دستگاه آمبولانس ویژه به همراه تکنسین های تیم واکنش سریع در مجموع سه شهرستان برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا به صورت ویژه برای بیماری کرونا تجهیز شده اند، افزود: اورژانس ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی آبادان از مجموع ۹۷۲ ماموریت با موضوع موارد مشکوک به کرونا ویروس تعداد ۲۲۷ مورد را توسط تیم های واکنش سریع اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان طالقانی آبادان اعزام کرده است. 

منصور گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده در خصوص اعزام بین بیمارستانی بیماران مشکوک به کرونا به مرکز درمانی طالقانی و لزوم انتقال این بیماران با کادر درمانی آموزش دیده، اورژانس ۱۱۵ این مهم را بر عهده گرفته است و در این مدت ۱۶۸ ماموریت اعزام بین بیمارستانی برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا انجام داده است.

 مرکز آموزشی درمانی طالقانی آبادان بعنوان بیمارستان مرجع، پذیرش دهنده بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان می باشد.

آخرین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های جنوب غرب خوزستان تا روز جمعه ۱۱ نفر اعلام شده است که سه نفر از افراد فوت شده از شهرستان آبادان، هفت نفر از خرمشهر و یک نفر از شادگان هستند.

آزمایش کرونای ۱۲۰ نفر در جنوب غرب خوزستان مثبت شده که ۴۴ نفر از این تعداد از شهرستان آبادان ، ۵۵ نفر از خرمشهر و ۲۱ نفر از شادگان می باشند.

از ابتدای اسفند تاکنون ۱۶ هزار و ۵۳۳ نفر با علایم حاد تنفسی شدید به بیمارستان‌های حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند که یکهزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری و یک هزار و ۲۷ نفر نیز از بیمارستان مرخص شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار