تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۹۸۸۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود گردشگران به مناطق حفاظت شده محیط زیست خوزستان ممنوع شد
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ورود گردشگران به مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این اداره کل، به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ممنوع است.

محمد جواد اشرفی  اظهار داشت: این تصمیم در راستای کنترل و مهار  بیماری کرونا، قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از ازدحام شهروندان در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاه‌های طبیعی اتخاذ شده و در این راستا از ورود افراد به مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش، تالاب‌ها و اثر طبیعی ملی تا اطلاع ثانوی جلوگیری می‌شود و هیچگونه مجوزی برای ورود به این مناطق تحت مدیریت صادر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله با شروع فصل بهار علاقه مندان به طبیعت و گردشگران زیادی از مناطق تحت مدیریت استان بازدید می‌کردند، افزود: به دلیل شرایط ویژه پیش آمده و شیوع ویروس کرونا ورود به مناطق تحت مدیریت تا اطلاع ثانوی به ویژه در ۱۳ نوروز ( روز انس با طبیعت) ممنوع خواهد بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی استان گفت: پرسنل محیط‌زیست استان به عنوان مدافعان طبیعت تلاش‌های این عزیزان را فراموش نکرده و در راستای کمک به این عزیزان آماده هرگونه همکاری هستند.

اشرفی به  شهروندان توصیه کرد: بهترین کمک به  کادر درمانی کشور این است که به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی آنها توجه کرده و در این شرایط در خانه بمانیم تا زنجیره این بیماری هرچه زودتر قطع شود.

مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شامل تالاب بین المللی شادگان، تالاب هورالعظیم، تالاب میانگران، پارک ملی دز، پارک ملی کرخه، منطقه حفاظت شده شالو و منگشت در ایذه، منطقه حفاظت شده شیمبار در اندیکا، منطقه حفاظت شده هفت شهیدان در مسجدسلیمان، منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر، منطقه حفاظت شده دیمه در رامهرمز، منطقه حفاظت شده میشداغ (مشداخ) در دشت آزادگان، منطقه حفاظت شده چهل پا در اندیمشک، منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب در دزفول، منطقه شکار ممنوع کوه بدیل در بهبهان، منطقه شکار ممنوع شو و لندر است.

به گفته احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز هشتم فروردین ماه ۶۱۰ نفر بوده که مجموع فوت شدگان ۷۴ نفر و بهبود یافتگان ۳۵۶ نفر است و ۱۸۰ بیمار مبتلا به کرونا هم در مراکز درمانی استان در حال دریافت خدمات هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین ماه نیز اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر  در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۳۷۸  نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز  بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود ۲۰۰  کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار