تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۹۸۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچ عشایر از دزفول ممنوع شد
رییس اداره امور عشایر دزفول گفت: کوچ بهاره عشایر از دزفول تا آخر اردیبهشت ماه امسال ممنوع شده است.

محسن پورفرخی  افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامت جامعه، برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا تا اطلاع بعدی هرگونه کوچ درون شهرستانی و برون استانی عشایر شهرستان دزفول تا آخر اردیبهشت ماه ممنوع است.
وی خواستار همکاری عشایر در این زمینه شد و گفت: طبق دستور سازمان امور عشایر کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کوچ عشایر به همه استان‌ها بویژه به مقاصد  اصفهان و لرستان با جدیت کنترل می‌شود و ممنوع است.
 رییس اداره امور عشایر دزفول افزود: لازم است در وضعیت کنونی، عشایر از کوچ فروردین‌ماه طبق روال هر ساله  خودداری کنند و آن را تا فراهم شدن شرایط مناسب به تاخیر اندازند.
وی اظهارداشت: اطلاع رسانی لازم درخصوص زمان کوچ عشایر از طریق اداره امور عشایر دزفول انجام خواهد شد.
پورفرخی افزود: فرمانداری ویژه شهرستان دزفول و اداره امورعشایر در راستای خدمت به این قشر مولد با اختصاص بخشی از اعتبارات ارزش افزوده برای خدمت به جامعه عشایری شهرستان دزفول اقدامات بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌های عمرانی انجام داده‌اند.
 وی گفت: طبق بخشنامه دریافتی با هرگونه کوچ زودهنگام عشایر در ورودی استان‌ها برخورد می‌شود ضمن اینکه خودروهای حامل بار آنها متوقف و ضمن اعمال جریمه، بازگشت داده می‌شوند.
 رییس اداره امور عشایر دزفول از خانوارهای عشایری خواست ضمن محدود کردن رفت و آمدهای خود حتی در امور روزانه شخصی، از هرگونه مراجعه غیرضروری در سطح شهرستان اجتناب کنند.

وی گفت: عشایر می‌توانند تا پایان زمان مشخص شده از مراتع قشلاقی استفاده کرده و اجباری به کوچ زودهنگام و خروج از مراتع برای آنها نیست.

چهار هزار خانوار عشایری با جمعیت ۳۰ هزار نفر در دزفول وجود دارد که معیشت اصلی آنها دامداری و تولید گوشت قرمز  است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار