تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۹۸۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل تغییر طعم آب چهار روستای ایذه برطرف شد
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ایذه گفت: مشکل تغییر مزه آب شرب چهار روستای حومه شرقی ایذه که از روز جمعه وجود داشت برطرف شد.

 از روز جمعه هشتم فروردین، مردم چهار روستای تکاب، بردبران، گلستان و لوایی در حوزه شرقی ایذه نسبت به آنچه که تغییر مزه و طعم نفت آب شرب روستاهای خود بیان می کردند گلایه‌ داشتند.

با بررسی انجام شده مشخص شد که ادعای مردم بی‌راهه نبوده و آب با طعم گازوییل در لوله‌های آب آشامیدنی آنها جریان داشته است.

اهمال شرکت مسئول حفر چاه موجب این مشکل شد

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی ایذه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: روز جمعه تماس‌هایی از دهیاران و مردم چند روستای حومه شرقی ایذه مبنی بر تغییر مزه آب شرب منازل دریافت کردیم که ماموران آبفار ایذه به منطقه اعزام شدند تا صحت و سقم آن را بررسی و مشکل احتمالی را برطرف کنند.

رضا رحیمی افزود:، در بررسی‌ انجام شده تغییر مزه آب شرب تایید شد و پس از تحقیقات لازم دلیل این تغییر نیز اهمال شرکت مجری حفر چاه در حوالی روستای تکاب بوده است.

وی گفت: این شرکت بدون هماهنگی با ما نسبت به گرفتن انشعاب از خط لوله تامین آب شرب روستاهای تکاب، بردبران، گلستان و لوایی برای کارهای فنی دستگاه حفاری خود اقدام کرده بود.

وی ادامه داد: پس از خاموش شدن پمپ آب و تخلیه شدن آب درون لوله، آب استفاده شده توسط دستگاه حفاری به همراه مقداری گازوییل به لوله اصلی آب روستاها برگشت و همین امر موجب تغییر مزه آب شرب آنها شد.

رحیمی از حل این مشکل با شستشوی منبع آب با کلر خبر داد و افزود:مورد خاصی ناشی از این تغییر مزه گزارش نشده و امروز نیز همه‌چیز به روال عادی برگشت، اما از شرکت مذکور طرح شکایت خواهد شد.

شهرستان ایذه در شرق خوزستان دارای بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت است و مرکز آن در فاصله ۱۸۳ کیلومتری اهواز واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار