تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۸۹۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴۰ هزار نفر در ایذه در برابر کرونا غربالگری شدند
 رییس مرکز بهداشت شهرستان ایذه گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم ایذه برای مقابله با ویروس کرونا غربالگری شده‌اند.

نعمت‌اله مقصودی بیان کرد: بخش عمده‌ای از این تعداد، به صورت تلفنی و بقیه با مراجعه مردم به سایت خوداظهاری salamat.gov.ir نسبت به این کار اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این رقم حدود ۶۹ درصد جمعیت کل شهرستان ایذه را شامل می‌شود افزود: مردم می‌توانند بیش از یکبار در این سامانه خوداظهاری کنند، چون امکان دارد در زمان مراجعه به salamat.gov.ir علایمی وجود نداشته باشد و پس از آن شاهد بروز علایم بیماری باشیم.

مقصودی ادامه داد: سامانه ۴۰۳۰ برای غربالگری مردم‌ در مقابل ویروس کرونا راه‌اندازی شده است اما برخی از مردم با تصور اینکه این شماره مربوط به تبلیغات و موضوعات دیگر است، از پاسخ دادن به آن امتناع می‌کنند.

وی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم برای کمک به کادر درمانی برای غربالگری ویروس کرونا، به تماس‌ دریافتی از این سرشماره پاسخ دهند.

رییس مرکز بهداشت ایذه بیان‌کرد: همکاران ما در مرکز بهداشت از روزهای ابتدایی شیوع کرونا پای کار بوده‌اند و از پایش ورودی‌های شهر تا طرح غربالگری مشارکت داشته‌اند.

وی افزود:تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان ایذه تاکنون به پنج نفر رسیده که آخرین مورد آن در یکم فروردین جاری ثبت شد.

تا روز شنبه نهم فروردین، ۶۳۱ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار