تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۹۸۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌های اصلی اهواز در روز طبیعت مسدود است
 شهردار اهواز گفت: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین راه‌های اصلی اهواز مسدود خواهد شد و از مردم خواهش می شود که در این دو روز اصلاً از خانه خارج نشوند.

  موسی شاعری شامگاه یکشنبه در آئین گرامیداشت شهید آتش‌نشان با بیان اینکه مأموران آتش‌نشانی در یک ماه اخیر علاوه بر وظیفه همیشگی خود در شب‌ها نیز کار ضدعفونی معابر شهر را انجام می‌دهند، اظهار کرد: شهر اهواز در پی شیوع ویروس کرونا جز اولین شهرهای کشور بود که ضدعفونی معابر را آغاز کرد.

وی افزود: وضعیت نسبتاً خوبی که در استان خوزستان و شهر اهواز به لحاظ شیوع این بیماری و گسترش که اکنون حاکم است؛ علاوه بر زحمات کادر درمانی، مدیریت ارشد استان و ستاد استانی مبارزه با کرونا، بخشی از آن مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آتش‌نشان‌ها است که از ابتدا مشغول ضدعفونی کردن شهر شدند.

شهردار اهواز درگذشت یونس حمیدی زاده یکی از همکاران آتش‌نشانی شهر اهواز را تسلیت گفت و افزود: این همکار ما بر اثر بیماری کرونا در گذشت و نشان دهنده این است که چقدر افرادی که در خط مقدم مبارزه با ویروس هستند، چقدر معرض خطر قرار دارند.

شاعری در ادامه تصریح کرد: البته آتش‌نشان‌ها از اول که وارد این شغل می‌شوند انتخاب می‌کنند که به جنگ خطر بروند چرا که ماهیت کار آنها مقابله با خطر است.

وی عنوان کرد: این ویروس جدید و این خطر جدید که همه مردم کشور ما و دنیا را در معرض تهدید قرار داده است، جان یکی از همکاران ما را گرفت و برای ما بسیار دردناک است.

شهردار اهواز گفت: ما به همکارانی که در برابر بحران‌ها و سختی‌ها با روحیه بالا فعالیت می‌کنند و آماده هستند که در صحنه باشند برای اینکه خطر از مردم دور باشد، افتخار می‌کنیم.

شاعری عنوان کرد: امروز با ابتکار آتش‌نشان‌ها در اهواز یکی از ماشین‌ها را مجهز کردیم و شرایطی فراهم شد که روند اجرای ضدعفونی معابر با تسهیل بیشتری انجام شود و همچنین ۲ دستگاه دیگر نیز اضافه شد که پرتابل است و مواد ضدعفونی‌کننده را به صورت بخار و گاز در سطوح ضدعفونی می‌کند.

شهردار اهواز گفت: تلاش شده تجهیزات استفاده شده بروز باشد و مشکلی به لحاظ امکانات نداریم و مردم مطمئن باشند که ما با همه توان این کار را ادامه می‌دهیم.

شاعری عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود که در روزهای پایان نوروز در خانه بمانند، روز سیزدهم فروردین را امسال باید رفتار متفاوتی داشته باشیم و تأکید می‌شود که از خانه‌های خود خارج نشوند.

وی با اشاره به تصمیمات شورای تأمین استان گفت: به طور حتم در سطح شهر اهواز محدودیت‌های جدی ترافیکی وضع خواهیم کرد و راه‌های اصلی برای روز ۱۲ و ۱۳ فروردین مسدود خواهد بود.

 شهید یونس حمیدی زاده از مأموران بخش غواصی آتش‌نشانی بود که طی هفته‌های اخیر نیز برای مبارزه با کرونا در شیفت شب ضدعفونی با دیگر آتش‌نشانان همراه بود و اکنون بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار