تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۹۸۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام ۲ هزار و ۹۳۹ آزمایش ویروس کرونا در خوزستان
  رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۲ هزار و ۹۳۹ آزمایش ویروس کرونا تاکنون در آزمایشگاه‌های خوزستان انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۴۶ مورد منفی و ۶۹۳ مورد مثبت بوده است.

 فرهاد ابول نژادیان روز دوشنبه در ارتباط زنده تصویری با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری بیان کرد: در روز چهارم اسفند پارسال سه بیمار آلوده به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شدند؛ یکی از بیماران در ایستگاه قطار اندیمشک که از قم به اهواز آمده بود شناسایی شد و یک نفر هم در اهواز که سابقه سفر به قم را داشت و یک نفر هم در هندیجان که مسافرت به قم را داشته به کرونا مبتلا شده بودند.

وی گفت: آن زمان نمونه‌های آزمایش خوزستان را به انستیتو پاستور ارسال می کردیم که جواب آزمایش این سه نفر چهارم اسفند اعلام شد؛ پس از آن شرایط برای انجام آزمایش کرونا در خوزستان از ۶ اسفند مهیا شد که آزمایشگاه رفرانس فعال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: آزمایشگاه‌های کرونا در خوزستان آزمایشات خوزستان و ایلام را پوشش می‌دهند.

مراجعه ۳۱ هزار و ۷۲۷ بیمار با علایم تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان

ابول نژادیان ادامه داد: تعداد مراجعهکنندگان در خوزستان به مراکز درمانی از اول اسفند با تابلو بالینی علایمم تنفسی و سندرم حاد تنفسی ۳۱ هزار ۷۲۷ مورد بوده که در بیمارستان‌های خوزستان پذیرش شدند.

وی گفت: از این تعداد تاکنون ۶۹۳ مورد مثبت کرونا بوده که از این تعداد ۷۸ بیمار فوت کردند و ۱۹۰ نفر همچنان در بیمارستان های خوزستان بستری هستند.

رییس دنشگاه علوم پزشکی اهواز افزود:بنا به دستورالعمل وزارت بهداشت تاکنون چهار میلیون نفر از مردم خوزستان غربالگری کرونا شدند که برای ۳۳ نفر از این تعداد درمان تک دارویی و ۲ دارویی را در خانه شروع کردیم و ۲۹۵ نفر هم برای نمونه‌گیری به بیمارستان ارجاع داده شدند.

کمبود پرستار نسبت به تخت بیمارستانی در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ضریب نسبت پرستار به تخت بیمارستان در سال های گذشته در خوزستان همچون سراسر کشور پایین بوده است.

وی گفت: هم اکنون نسبت پرستار به تخت‌های بیمارستانی در خوزستان ۰.۶۸ درصد است که در حالت عادی باید به ازای هر تخت بیمارستان ۲ پرستار باشد. متوسط کشوری این رقم ۱.۱ است.

ابول نژادیان بیان کرد: لازم است که در بخش‌های آی سی یو در خوزستان پرستار به اندازه کافی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم در آزمون‌های استخدام بعدی در تامین نیروی انسانی درمانی خوزستان کمک شکند تا حوزه بهداشت و درمان و سلامت این استان توقیت شود.

وی گفت: در آزمون استخدامی آبان گذشته وزارت بهداشت، ۳۰۵ نفر کادر درمانی در خوزستان پذیرش و استخدام شدند که  ۱۴۰ نفر از این تعداد پرستار بودند؛  با وجود این تعداد همچنان نسبت پرستار به تخت در خوزستان شرایط مناسبی ندارد.

ابول نژادیان ادامه داد: با کمک نیروهای مسلح در خوزستان پایگاه‌ها و بیمارستان‌های موقت برای مبارزه با کرونا دایر شده که یکی از این پایگاه ها در زندان مرکزی اهواز مستقر شده است.

در این گفت و گو دکتر حسن روحانی رییس جمهوری بیان کرد: مجوز استخدام  ۱۰ هزار نفر در کادر درمان کشور در اختیار وزارت بهداشت گذاشته شده که با پذیرش این تعداد امکان استخدام تعداد افراد بیشتری را خواهیم داشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار