تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۹۹۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۹۰ درصدی تردد شهری راهکار مقابله با کرونا در خرمشهر
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در خرمشهر تمام مسیرهای ورودی و خروجی این شهرستان باید به طور کامل بسته شود و ترددهای شهری نیز بیش از ۹۰ درصد کاهش یابد.

  فاضل عبیات دوشنبه شب در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا تا حدودی خوب بوده ولی هنوز شهر خرمشهر پرتردد است و این مسئله را باید جدی گرفت.

وی افزود:با متخلفان که به اخطارها توجه نمی‌کنند و با رفتارهای خارج از چارچوب دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها سلامت مردم را تهدید می‌کنند برخورد جدی می‌شود.

عبیات لازمه قطع زنجیره و کنترل فراگیری بیماری ویروس کرونا را توجه مردم در خانه ماندن دانست و گفت: اگر مردم رعایت نکنند و در خانه نمانند اقدامات و تلاش‌های نیروهای حوزه بهداشت و درمان و خدماتی برای مقابله با کرونا بی نتیجه‌ خواهد بود.

وی افزود:اعمال محدودیت تردد محله‌های شهر خرمشهر مهم است و کاملا باید ارتباط مردم کاهش یابد تا زنجیره این بیماری قطع شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان رعایت فاصله اجتماعی را از راهکارهای مهم مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد و گفت: در محاسبات متخصصان بهترین روش مبارزه با کرونا رعایت فاصله اجتماعی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست عملکرد کادر درمانی حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان را خوب ارزیابی کرد و گفت: به منظور تشدید مبارزه با ویروس کرونا جلوی برپایی هر گونه مراسم در خرمشهر گرفته شده است و با همکاری نیروی انتظامی اجازه برگزاری مراسم و اجتماعات مردمی داده نمی‌شود.

محمد حیدری  اجرای طرح غربال‌گری در ۱۳ مرکز بهداشت خرمشهر را یادآور شد و گفت: با همکاری نیروهای بهداشت و درمان طرح غربالگری در ۱۳ مرکز بهداشت خرمشهر در حال انجام است.

وی افزود: مایحتاج مورد نیاز مردم تامین شده است ضمن اینکه بازار روز و بازار صفا همزمان با مسدود کردن راهها در روز سیزده فروردین تعطیل خواهند شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست از تلاش تمامی دستگاههای اجرایی خرمشهر در مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: شهرهای آبادان و خرمشهر در خیلی از اقدامات تلاش‌های مضافی انجام داده اما نیاز است این تلاش‌ها بیشتر شود.

شکراله سلمان‌زاده مناطق بحرانی خرمشهر را کوی مولوی، طالقانی، کوی بوستان و مسیر شلمچه عنوان کرد و گفت: در این مناطق بیشترین موارد مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار