تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۹۹۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو کپور در مرکز شهید ملکی اهواز
 معاون آبزی پروری شیلات خوزستان گفت: تا آخر اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو کپور ماهیان در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز تولید می شود.

  کوروش میرزایی پیش از ظهر در جریان بازدید از مرکز شهید ملکی اهواز اظهار کرد: امروز اولین گروه از مولدین کپور وارد سالن مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز شد و به زودی این مرکز آماده تأمین بچه ماهی مورد نیاز بخش خصوصی به منظور تولید پرورش ماهی در استان خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مرکز تکثیر ماهی شهید ملکی اهواز محل نگهداری و پرورش لارو تولیدی ماهیان بومی از مرکز دشت آزادگان است؛ اقدامات لازم برای تحویل گیری و پرورش لارو بومی قبل از شروع تکثیر مرکز دشت صورت پذیرفته وهم اکنون چهار استخر ۲ هکتاری برای ورود لارو ماهیان بومی (عنزه و برزم) آبگیری شده و از روزهای آتی استخرهای دیگری نیز آبگیری خواهند شد.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی شده نزدیک به همین تعداد لارو ماهیان بومی به این مرکز وارد و از خردادماه بچه ماهی مورد نیاز منابع آبی و مزارع استان به تعداد ۲۷ میلیون قطعه تا پایان تابستان تحویل داده شود.

میرزایی در پایان بیان کرد: گونه‌های تولیدی این مرکز شامل انواع بچه ماهی بومی اعم از شیربت، بنی، گطان، عنزه و همچنین کپور معمولی و فیتوفاک و بیگهد و کپور علفخوار است و ضمن اینکه در این مرکز انواع گونه‌های ماهیان هندی به عنوان ذخایر قابل تکثیر وجود دارد.

 مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی در ۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در مجاورت روستای بیوض یک واقع شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار