تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۹۹۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان اقدامات سختگیرانه برای کنترل بیماری کرونا در خرمشهر را خواستار شد
 استاندار خوزستان گفت: برای جلوگیری از افزایش آمار بیماران کرونایی در خرمشهر اقدامات سختگیرانه و ممنوعیت تردد در سطح این شهرستان باید تشدید شود.

 غلامرضا شریعتی چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند از به تاخیر انداختن اقدامات پیشگیرانه مبارزه با بیماری کرونا در خرمشهر انتقاد کرد و گفت: اگر اقدامات جدی و محدودیت‌های پیشگیرانه با تاخیر در خرمشهر آغاز نمی‌شد امروز آمار مبتلایان کرونا دراین شهرستان افزایش پیدا نمی‌کرد.
وی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان آبادان گفت: تدابیر اندیشیده شده در شهرستان آبادان نتیجه بخش بوده و آمار مبتلایان به کرونا را در این شهر کاهش داده است.

شریعتی افزود: در حال حاضر میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در آبادان نسبت به نرم کشوری ۱۰.۲ درصد و در مقایسه با آمار استان خوزستان ۵ درصد کمتر نشان می‌دهد.

استاندار خوزستان بر اقدامات سختگیرانه و بستن مبادی ورودی و خروجی شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و گفت: اگر تا ۲ هفته آینده تدابیر سختگیرانه در این منطقه انجام شود و طرح فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود امکان قطع زنجیره بیماری کرونا وجود دارد.

وی از بزرگان اقوام، طوایف و عشایر خوزستان خواست تا به مسئولیت اجتماعی خود بیش از پیش عمل کنند و بر رعایت توصیه های خود مراقبتی به اطرافیان تاکید کنند.
شریعتی از مردم استان خوزستان خواست در صورت مشاهده تجمع های نامتعارف به سامانه ۱۱۱ اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری و برخورد شود.

وی با اشاره به تمدید تعطیلات گفت: تعطیلات تا ۲۲ فروردین تمدید شده و مدارس، دانشگاه ها و بازارهای غیر ضروری مشمول این تعطیلی هستند و کارمندان ادارات و شرکتها با ۲۰ درصد ظرفیت نیرو فعالیت خواهند کرد.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ بیمار کرونایی بلاتکلیف از نظر درمان در استان خوزستان وجود ندارد گفت: در استان خوزستان به همه بیماران رسیدگی شده ضمن اینکه طبق بررسی به عمل آمده تعداد مردان مبتلا به کرونا نسبت به زنان بیشتر بوده که ناشی از رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی بانوان می باشد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز برخورد با متخلفانی که دستور العمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را در شهرستانهای خرمشهر و شادگان رعایت نمی کنند را خواستار شد و گفت: بازارهای سنتی در خرمشهر و شادگان همچنان دایر هستند و این بازارها کانون بیماری کرونا می باشند و اگر این روند ادامه پیدا کند قادر به کنترل بیماری کرونا در این مناطق نخواهیم بود.

شکراله سلمان‌زاده با اشاره به تجویز داروی جدید برای کمک به درمان بیماران کرونایی در حوزه دانشکده آبادان گفت: این دارو ضدویروس شناخته شده است و به کمیته علمی وزارت بهداشت ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: این دارو ضمن تایید در سه مرکز آزمایشگاهی آبادان ،مازندران و تهران در حال پیگیری است و چنانچه تعداد قابل قبولی از بیماران با مصرف این دارو درمان شدند به عنوان یک درمان موثر برای بیماران کرونایی ارایه می شود. 

سلمان‌زاده گفت : از زمان تجویز این دارو تاکنون ۶۰ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند و درمان بیماران با این داروی ضد ویروس ادامه داشته و تاکنون عوارض نداشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار