تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خرمشهر نگران کننده‌است
  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خرمشهر را نگران کننده دانست و گفت: برای کنترل بیماری کرونا در خرمشهر طرح محدودیت‌ تردد محله به محله با شدت در حال اجرا است.

محمد حیدری اظهار داشت: متاسفانه افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خرمشهر نگران کننده است و همه باید تلاش کنیم این شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: در ۲ روز گذشته طرح محدودیت تردد محله به محله در خرمشهر اجرا شده و مناطق بحرانی همچون بازارهای روز و صفا که از مناطق خطر گسترش ویروس کرونا می باشند تعطیل شدند و تا اطلاع ثانوی کسی حق تردد در این بازارها را ندارد.

حیدری استقبال و مشارکت مردم در کاهش تردد در روز سیزده فروردین را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان خرمشهر باشیم.

وی نبود زیرساخت‌های بهداشتی مناسب در خرمشهر را از عوامل اصلی انتشار بیماری کرونا در این شهر بیان کرد و گفت: ضعف زیرساخت‌های مناسب بهداشتی در خرمشهر در انتشار و افزایش آمار مبتلایان به کرونا موثر بوده لذا در چند جبهه تلاش های مضاعفی برای کنترل این بیماری انجام شده است.

فرماندار خرمشهر در ادامه گفت: به منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی به مردم در راستای مبارزه با کرونا از همه شیوخ، سران عشایر دعوت به همکاری شد و در حال حاضر اجتماعات خانوادگی و تردد مردم در خیابان‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش نشان می‌دهد.

حیدری جمعیت نسبتا زیاد خانوارهای خرمشهری که در یک خانه با هم زندگی می کنند را از دیگر عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهر عنوان کرد و گفت: خیلی از خانواده‌های خرمشهری با جمعیت بین پنج تا ۱۰ نفر در یک خانه با هم زندگی می‌کنند و قطعا یک نفر آلوده در یک خانواده می‌تواند دیگر اعضای خانواده را نیز مبتلا کند. لذا خانواده هایی که به شعار در خانه ماندن عمل کرده اند باید مراقبت‌های دیگر بهداشتی را در خانه رعایت کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: به منظور مبارزه با بیماری کرونا در خرمشهر منطقه آزاد اروند و سایر سازمان ها و واحدهای صنعتی در زمینه پشتیبانی مالی و تدارکاتی همکاری خوبی داشته اند.

حیدری تغییر رویکرد افراد را از ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی در راستای مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد و گفت: برای مقابله با کرونا یک سرفصل جدید برای کاری بزرگ و بلند مدت لازم است که این مهم مستلزم هماهنگی‌ ، همکاری‌ و برنامه‌ریزی بین همه دستگاه‌های دولتی و مجتمع‌های صنعتی و خصوصی است.

به گزارش ایرنا نبود بازارهای مناسب و بهداشتی و نیز ضعف زیرساخت‌های شهری همچون وجود آبهای راکد، سرریز شدن فاضلاب در سطح شهر از عوامل موثر در انتشار بیماری در خرمشهر

می باشند.

با وجود تلاش نیروهای جهادی، شهرداری، هلال احمر و نیروهای دانشکده علوم پزشکی در مبارزه با بیماری کرونا و ضدعفونی و پاکسازی خیابان ها اما برخی مناطق خرمشهر همچنان مشکل سرریز فاضلاب دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار