تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۹۰۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مورد اتراق در حاشیه جاده‌های شمال خوزستان هم مشاهده نشد
 رییس پلیس راه خوزستان گفت: حتی یک مورد اتراق و توقف خودرویی در حاشیه جاده‌های شمال خوزستان، در روز طبیعت (تا لحظه مخابره خبر) مشاهده نشده است.

سرهنگ رضا دولتشاهی بیان کرد:جاده‌های شمال خوزستان مانند جاده‌های مسجدسلیمان، اندیمشک، دزفول، شوش، ملاثانی و ... در روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت دارای ترافیک سنگینی بوده اما امروز در بازدید هوایی صورت گرفته از این مناطق، حتی یک مورد توقف خودرو در حاشیه جاده‌ها برای اتراق سرنشینان در طبیعت مشاهده نشد.

 وی افزود: همه ورودی و خروجی‌های خوزستان در کنترل بوده و میان نیروی انتظامی ، ارتش، سپاه و ... تقسیم کار صورت گرفته و همه پای کار آمدهاند.

رییس پلیس راه خوزستان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ( لحظه مخابره خبر) با استقبال خوب مردم مبنی بر ماندن در خانه، و پای کار آمدن همه دستگاه ها کاهش بسیار چشمگیر تردد در جاده‌های خوزستان را شاهد هستیم و اگر تعداد انگشت شماری وجود داشته که بیشتر نیز با موتورسیکلت بوده اند به آنها تذکرات لازم داده شد.

وی ادامه داد: وضعیت در سطح جادههای خوزستان خیلی خوب است و در پیگیری از سطح استان ، مثل ایذه، اندیکا، بهبهان و ... نیز اوضاع خوب گزارش شده است.

دولتشاهی افزود: در جاده‌های جنوب خوزستان نیز تردد بسیار کم بوده و از مردم خواهش می‌کنیم همانطور که تاکنون رعایت کرده‌اند کمک کنند تا بعدازظهر نیز وضعیت به همین منوال پیش برود.

وی بیان کرد:هوای خوزستان در بیشتر مناطق به سمت بارانی شدن پیش می رود و همین امر نیز بر وضعیت تاثیر می‌گذارد که پیش‌بینی ما  این است که اندک تردد موجود نیز تا بعدازظهر نباشد اما تا فردا و پس فردا تمهیدات لازم را در سطح جاده‌ها خواهیم داشت و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از روز جمعه گذشته آغاز شده تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی که محل تجمع افراد هستند تعطیل شده‌اند.

علاوه بر این تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از مواردی همچون کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو صورت می‌گیرد.

خروج افراد غیرساکن و مسافر برای رفتن به محل سکونت خود بدون مانع بوده و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

این طرح به گفته استاندار خوزستان تا ۱۵ فروردین در این استان ادامه خواهد داشت احتمالا استمرار می یابد.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار