تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۹۰۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرستان امیدیه از نظر وجود کرونا صددرصد غربالگری شد
  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: صددرصد جمعیت شهرستان امیدیه از نظر وجود بیماری ویروس کرونا غربالگری و بیماریابی شد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز پنجشنبه در بازدید سرزده از بیمارستان امامرضا(ع) و بیمارستان نفت امیدیه بیان کرد:تاکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا تاکنون در امیدیه شناسایی شده که از این تعداد هفت بیمار از ۲ خانواده بودند و اقدامات لازم برای درمان آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر شهری تعداد بیمارانش بیشتر از دیگر مناطق  است نشانه کم کاری  یا وجود مشکل خاصی نیست و از این رو نباید نگران این مساله باشیم چرا که اگر این مساله را یک نقطه ضعف بدانیم امکان دارد خیلی از بیماران از اطلاع دادن بیماری خود امتناع کنند و همین امر می‌تواند در روند درمان مشکل ساز شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با تاکید بر اهمیت بیماریابی بیان کرد: شناسایی بیماران در مراحل اولیه و انجام اقدامات درمانی زود هنگام، می‌تواند نتیجه خوبی برای شخص مبتلا و اطرافیان در برداشته باشد.

وی با بیان اینکه در بازدید سرزده از بیمارستان‌های امیدیه، فرمانداران و مدیران مربوطه با فاصله در محل حاضر شدند، افزود: اورژانس خاکستری برای هر ۲ بیمارستان فراهم شده و بیماران را پذیرش می‌کند و مانیتورینگ لازم و اتاق معاینه به صورت تفکیک شده در بیمارستانها تعبیه شده و می‌توان گفت از نظر بیمارستان و امکانات در امیدیه مشکلی نداریم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: با پزشکان، پرستاران و کادردرمانی نیز گفت‌وگو صورت گرفت که مشکل خاصی عنوان نشد و پوشش حفاظتی به اندازه کافی در اختیار داشتند؛ البته سهمیه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اختیار همه بیمارستان‌ها قرار داده می‌شود و فرمانداری نیز از منابع مالی خود در این حوزه لوازم مورد نیاز را خریداری می‌کند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شهرستان امیدیه در جنوب شرق خوزستان واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار