تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۹۹۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۲مراجعه به مراکز درمانی آبادان و خرمشهر به دلیل مصرف الکل
  معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۳۲ نفر از ابتدای فروردین امسال تاکنون به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف نادرست الکل به بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشکده مراجعه کرده‌اند که ۲ شهروند آبادانی فوت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هوشان شریعتی بیان کرد: از این تعداد ۱۴ نفر به بیمارستان شهید بهشتی آبادان، هشت نفر بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر،پنج نفر بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان و پنج نفر نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از کل مراجعه کنندگان ۱۴نفر نیاز به بستری داشتند و ۱۸ نفر نیز پس از درمان ترخیص شدند.

شریعتی باور غلط مصرف الکل برای مقابله با ویروس کرونا را از دلایل مسمومیت شهروندن بیان کرد و افزود:در تهیه محلول‌های استاندارد، ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح تماس، الکل متیلیک یا متانول جایگاهی ندارد و این امر نشات گرفته از سمی بودن این ماده است که در تماس با پوست، جذب بدن شده و متناسب با میزان جذب پوستی، عوارضی همچون کوری، مسمومیت کلیوی و مرگ را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اخطار و برچسب مندرج بر روی فرآورده‌های ضدعفونی کننده، در مجاز بودن استفاده از آن محلول برای سطوح دارای تماس با پوست بدن انسان ، و اطمینان حاصل کردن از این موضوع، گفت: یافته‌های اخیر علمی نشان می‌دهد که مصرف مشروب الکلی حتی با حجم کم دارای عوارض بوده و سلامت انسان را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار