تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۹۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امیدو حفظ‌ روحیه ،مهمترین عامل برای مقابله با کروناست
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امید داشتن مهمترین عامل در بحث مقابله با ویروس کرونا است و اگر امیدوار باشیم که این بحران روزی به پایان می‌رسد قطعا به لحاظ روحی و روانی در شرایط بهتری خواهیم بود.

دکتر مهدی سیاح برگرد  اظهار داشت: بحران بیماری کرونا باعث شده که سبک زندگی انسان ها تغییر کند و اگر نتوانیم با این تغییر کنار بیاییم قطعا دچار مشکل خواهیم شد، مردم خیلی از کشورها با وجود کرونا تغییراتی در سبک زندگی شان ایجاد کردند و ما نباید از این موضوع مستثنی باشیم.

وی ادامه داد: نباید مدام فکر کنیم که این بیماری چه روزی به پایان می رسد چرا که این موضوع باعث اذیت ما می شود. نباید به خبرهای نادرست و کذب که روزانه در فضای مجازی نشر داده می شود، تکیه کرد بلکه باید به منابع رسمی رجوع کرد چون مطمئن تر هستند. 

این متخصص اعصاب و روان با اشاره به اینکه باید به یکدیگر انرژی مثبت انتقال دهیم گفت: بهتر است تصویر و فیلمی که صحت آن تایید نشده است برای یکدیگر ارسال نکنیمچون باعث آسیب روانی می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث معیشت و اقتصاد خانوارها مهمترین مسئله در بحران اخیر است گفت: در شرایط موجود و حتی بعد از سپری شدن این بحران که برخی ها بیکار شده اند بهترین راهکار درک احساسات همدیگر است و باید مراعات حال یکدیگر را بکنیم این موضوع باعث می شود که مسائل راحت تر حل شود.

سیاح برگرد گفت: در شرایط موجود بار کار خانم ها بیشتر شده لذا باید به آنها کمک کرد و لازم است که آقایان تحمل خود را بیشتر کنند. در این ایام ساعات استراحت شبانه روزی مردم تغییر کرده که باید مراقب این موضوع باشیم همچنین نباید اجازه دهیم این تغییر سبک به زندگی روزمره ما آسیبی وارد کند.

وی ادامه داد: کودکان و فرزندان یکی از مهمترین کسانی هستند که در بحران ها بیشترین آسیب را می بینند لذا باید یک سری مراقبت ها و آموزش های لازم را انجام داد تا فرزندانمان کمتر درگیر این بیماری شوند. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از جمله مواردی که در بحران ها اتفاق می‌افتد احساس گناه بعد از پایان بحران است و این احساس در خصوص بیماری کرونا وجود دارد. اگر خدای نکرده به دلیل سهل انگاری یکی از عزیزانمان را به واسطه کرونا از دست دهیم آن موقع احساس گناه خواهیم کرد لذا باید تمام موارد ایمنی و بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: مهمترین اقدام برای مقابله با کرونا کمک کردن به یکدیگر است تا از این بحران رد شویم. اگرچه قرنطینه سخت است اما یادمان باشد شاید فرصت دیگری نباشد که بتوانیم در کنار عزیزانمان باشیم.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار