تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۹۹۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
برداشت گندم و کلزا از اواخر فروردین آغاز می‌شود
  رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برداشت محصولات گندم و دانه های روغنی کلزا از اواخر فروردین ماه در استان خوزستان آغاز می شود، گفت: پیش بینی می کنیم امسال تولید گندم در استان حدود ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: برداشت محصولات گندم و دانه های روغنی کلزا از اواخر فروردین ماه در استان خوزستان آغاز می شود و در این زمینه با توجه به تدابیر اتخاذشده، نظارت های فنی اعمالی و برگزاری کلاس های آموزشی متعدد، پیش بینی می کنیم برداشت بسیار خوبی از مزارع استان انجام گیرد.

وی افزود: امسال پیش بینی می کنیم که در زمینه گندم در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم و میزان خرید گندم در خوزستان به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در خصوص دانه های روغنی نیز پیش بینی می کنیم که میزان خرید افزایش ۱۰۰ درصدی داشته باشد به شکلی که میزان تولید دانه های روغنی کلزا سال قبل حدود ۴۹ هزار تن بود اما امسال پیش بینی ما این است که به حدود ۱۰۰ هزار تن برسد.

چنگوایی در خصوص تولید چغندرقند عنوان کرد: امسال در زمینه این محصول انتظار داریم تا میزان تولید حدود ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. سال قبل میزان تولید این محصول حدود ۶۳۰ هزار تن بود اما امسال پیش بینی می کنیم که حدود یک میلیون تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

وی ادامه داد: اراضی کشاورزی در استان وضعیت مطلوبی دارند و با توجه به شرایط آب و هوایی که امسال وجود داشت شاهد محصول دهی مناسب این مزارع هستیم.

چنگلوایی افزود: در زمینه تولید مواد غذایی از جمله غلات، سال بسیار خوبی را خواهیم داشت و شاهد آن خواهیم بود تا کشاورزان با وضعیت خوبی در برداشت ها مواجه شوند و بتوانند مشکلاتی که به دلیل خسارت های وارد شده در فصول گذشته تجربه کرده اند، را فراموش کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار