تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۹۹۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران حمل زباله شهرداری دزفول خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند
 تعدادی از کارگران حمل زباله شهرداری دزفول شنبه با حضور در مقابل ساختمان شورای شهر خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از این کارگران گفت: بیشتر کارگران حمل زباله دزفول بالای ۱۵ سال سابقه کار دارند ولی دریافتی آنها بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون ریال است که کفاف مخارج زندگی آنها را نمی‌دهد.
وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود به ساعت کاری درنظر گرفته شده برای کارگران اعتراض داشت و گفت: کارگران حمل زباله هشت ساعت در روز کار می‌کنند ولی برای آنها چهار ساعت لحاظ می‌شود.
وی تهدید به اخراج را از دلایل حاضر نشدن دیگر کارگران حمل زباله در تجمع عنوان کرد و افزود: چهار ماه حقوق عقب افتاده از پارسال داریم و عیدی هم به ما پرداخت نشده است.

یکی دیگر از کارگران اظهارداشت: حقوقی که برای کارگران حمل زباله در نظر گرفته شده جوابگوی نیاز و مخارج زندگی آنها نیست ضمن اینکه حقوق کارگران دیگر شهرها افزایش یافته ولی حقوق کارگران دزفول تغییری نکرده است. 
وی افزود: جمع آوری زباله در شرایطی که اغلب کسب و کارها در شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند ادامه دارد در حالی که کارگران با استرس در محل کار حاضر می‌شوند.
این کارگران همچنین خواستار خارج شدن از نظارت پیمانکار و مدیریت شهرداری شدند.

 مجتبی ظفری‌پور سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای حل مشکلات کارگران حمل زباله دزفول قرار است فردا نشستی در محل شهرداری دزفول برگزار شود.

کارگران حمل زباله دزفول حدود ۱۰۰ نفر هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار