تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۹۹۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۲۳۰ هزار تن کالا از بندرامام خمینی جابجا شد
  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از اول فروردین امسال تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار تن کالای اساسی از بندرامام خمینی(ره) جابجا شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا شنبه در این خصوص اظهارداشت: با توجه به کاربری فله‌بر بندر امام خمینی(ره)، بیش از ۶۰ درصد کالاهای اساسی از این بندر وارد کشور می‌شوند.

وی کالاهای اساسی را شامل، گندم، برنج، کود شیمیایی، ذرت، کنجاله، سویا و دانه چین برشمرد و افزود: سال گذشته حدود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور جابجا شد و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۳۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر توسط ۱۰ هزار کامیون جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه مشکلی در خصوص حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد، گفت: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه‌های حمل بار از جمله پایانه بندر امام خمینی(ره) اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به صورت مستمر در طول شبانه روز در حال انجام است. ‌

بر اساس این گزارش، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکنون چهار هزار بسته اقلام بهداشتی بین رانندگان حمل و نقل کالا در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) توزیع شده است و بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نگرانی در خصوص عدم رعایت نکات بهداشتی برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار