تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۹۹۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید روزانه ۴۰ هزارلیتر مواد ضدعفونی و الکل در منطقه آزاد اروند
 معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌و کار منطقه آزاد اروند گفت: روزانه ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، شوینده و الکل درواحدهای فعال خرمشهر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

سیدعلی موسوی  اظهار داشت:از این میزان ۱۵ هزار لیتر مواد شوینده و ضدعفونی کننده و ۲۵ هزار لیتر الکل توسط واحدهای تولیدی منطقه آزاد اروند تولید می‌شود.

وی گفت:صنایع فعال در شهرک صنعتی خرمشهر محصولات ضدعفونی و الکل مورد نیاز مراکز درمانی، بیمارستانی، داروخانه‌ها ، اداره‌ها را تامین کرده و علاوه بر تامین نیاز شهرهای آبادان و خرمشهر بخشی را به دیگر نقاط کشور ارسال می‌ کنند.

موسوی افزود: روزانه ۶ هزار ماسک قابل شستشو در واحدهای صنعتی، تولید و برای مصرف شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان توزیع می‌شود.

وی به فعالیت ۲ واحد تولید اکسیژن در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ واحد صنعتی تولید کپسول اکسیژن در منطقه فعال و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر را تامین می‌کنند.

اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر نیز مسولیت تامین بخشی از ماسک و تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی را برعهده دارند. 

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار