تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۹۹۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراقبت از مبتلایان به ویروس کرونا در افراد بی‌خانمان در خوزستان
 مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: طرح پیشگیری و مراقبت از مبتلایان ویروس کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و مصرف‌کنندگان موادمخدر ، در خوزستان آغاز شده و تاکنون ۷۰ پاتوق در این استان شناسایی و تیم‌های ویژه در حال غربالگری هستند.

غلامرضا صدیق راد با اشاره به اقدامات مراکز کاهش آسیب اعتیاد بهزیستی خوزستان در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند پارسال طرح پیشگیری و مراقبت از مبتلایان ویروس کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و مصرف کنندگان موادمخدر آغاز شده و تمامی مراکز گذری، موبایل ون ها و تیم های سیار ضمن ارایه خدمات همیشگی به معتادان کارتن خواب ،غربالگری را  انجام می‌دهند و در صورت مشکوک بودن افراد ، آنها را به مراکز بهداشتی راهنمایی، ارجاع و در مواردی همراهی می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر خدمات کاهش آسیب به افراد بی خانمان، اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و وسایل شوینده در اختیار آنها نیز قرار می گیرد و آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا طبق پروتکل ابلاغی به آنها ارایه و همچنین پاتوق ها و مناطق آسیب زا توسط تیم های سیار ، گند زدایی و ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همچنین با توجه به اینکه مراکز زیر نظارت بهزیستی و مقیمان این مراکز نسبت به افراد عادی آسیب پذیرتر هستند ، از ابتدا با تمهیدات جدی و نظارت مستمر از شیوع ویروس کووید۱۹ در این مراکز پیشگیری به عمل آمده است.

وی بیان کرد: پنج مرکز گذری DIC، چهار مرکز شلتر، پنج تیم سیار وابسته به مراکز گذری ، ۲ تیم سیارمستقل ، یک موبایل ون و یک ایستگاه کاهش آسیب سیار( کانکس) در حال خدمت رسانی به جامعه هدف در شهرستان های اهواز، مسجدسلیمان، اندیمشک و آبادان هستند.

صدیق راد ادامه داد: همچنین ۲ کانکس دیگر و یک موبایل ون در چهارچوب پروژه صندوق جهانی ایدز نیز به زودی در شهرستان های اهواز و اندیمشک با هدف افزایش خدمت رسانی آغاز به کار خواهند کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار