تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۹۹۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از عرش تا فرش تیم فوتبال بانوان آویسا
 تنها نماینده خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، در سال ۹۸ روزهای سخت و بدی را پشت سر گذاشت.

تیم فوتبال بانوان آویسا خوزستان در تابستان سال ۹۸، پس از جلساتی بین مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با مدیرعامل باشگاه آویسا، تشکیل شد و در اولین گام نیز این تیم در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور حضور پیدا کرد.

 آویسا باوجود این که برای حضور در لیگ یک، زمان زیادی نداشت اما با حمایت ها و پای کار بودنِ زهرا عبدالوند، مدیرعامل باشگاه و کاربلدی و تجربه فروزان سلیمانی، سرمربی تیم، به خوبی برای حضور در لیگ یک آماده شد و حاصل یک کار تیمی خوب، درخشش آویسا در مسابقات بود، به صورتی که هیچ تیمی نتوانست در هر دو مرحله مسابقات لیگ یک، از آویسا امتیاز بگیرد و در نهایت این تیم، لیگ برتری شد.

پس از لیگ برتری شدن آویسا، مشکلاتی سد راه این تیم قرار گرفت و مدیرعامل باشگاه برای تیم داری در لیگ برتر دچار تردید شد و همین تردید نیز منجر به از دست رفتن زمان برای بسته شدن به موقع تیم شد. ضمن این که بسیاری از بازیکنان باتجربه و کارآمد آن در لیگ یک نیز از آویسا جدا شدند و به تیم های خارج از استان رفتند.

زمان می گذشت و شرایط تنها نماینده خوزستان اصلا مساعد نبود و در حالی که سایر تیم های لیگ برتری به دنبال جذب بازیکن و شروع به موقع تمرینات بودند، آویسا تا توانست زمان را از دست داد. اما در نهایت مسئولان این باشگاه تصمیم به تیم داری در لیگ برتر گرفتند و هدایت تیم نیز به فاطمه دغاقله سپرده شد.

آویسا که اولین حضور در لیگ برتر کشور را تجربه می کرد، به دلیل دیر بسته شدن نتوانست در نیم فصل اول مسابقات موفق عمل کند و تنها کسب چهار امتیاز، حاصل تلاش دختران آویسا بود. پس از کسب این نتایج نیز مدیرعامل باشگاه با تغییر در راس کادرفنی، هدایت تیم را مجددا به فروزان سلیمانی سپرد تا آویسا روزهای بهتری را در لیگ برتر تجربه کند و بتواند از قعر جدول جدا شود.

اما آویسا با سلیمانی هم نتوانست موفق باشد و همچنان در قعر جدول رده بندی قرار داشت زیرا روحیه تیمی از بین رفته بود و بازیکنان جذب شده در ابتدای فصل نیز توانایی رقابت با بازیکنان باتجربه و ملی پوش سایر تیم ها را نداشتند و سر و سامان دادن به تیم قعر جدولی سخت شده بود. ضمن این که آویسای لیگ برتر آن همدلی، جسارت و اقتدار آویسای لیگ یک را هم دیگر نداشت و همین ها باعث شده بود که آویسا خوزستان هر هفته بازی های ضعیف و کِسل کننده ای را به نمایش بگذارد. اگرچه بیشتر دیدارهای تیم های فوتبال بانوان کشور با استقبال خوبی از سوی تماشاگران خانم همراه نیست اما آویسا به واسطه عملکرد ضعیف اش، همین استقبال اندک را هم نداشت.

اگرچه قرار بود در اسفندماه سال ۹۸، لیگ برتر فوتبال بانوان به پایان برسد و تکلیف تیم قهرمان و تیم های سقوط کننده به لیگ یک مشخص شود ولی کروناویروس منجر به توقف تمامی رویدادهای ورزشی شد. آویسا اکنون هفت امتیازی است و در رده یازدهم جدول ۱۲ تیمه لیگ برتر قرار دارد و همچنان این تیم به همراه سینا بوشهر، ۲ تیم سقوط کننده به لیگ یک محسوب می شوند.

طی سال های اخیر، فوتبال بانوان همیشه در حاشیه اقدامات و تصمیم‌گیری‌های مسوولان ورزش خوزستان بوده است و در سال ۹۸ نیز تنها نماینده خوزستان در لیگ برتر نتوانست موفق عمل کند و روزهای تیره و تاریکی را پشت سر گذاشت اما نکته قابل تامل این است که با رقم خوردن نتایج ضعیف برای تنها نماینده خوزستان، هیچ مقام مسئولی در ورزش خوزستان و هیات فوتبال استان، تلاشی نداشت تا با برگزاری جلساتی به بررسی مشکلات و چرایی این عملکرد ضعیف بپردازد و این حاکی از بی اهمیتی فوتبال بانوان برای مسئولان ورزش خوستان است
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار