تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۹۹۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج تیم واکنش سریع پیشگیری از سرایت کرونا در آبادان تشکیل شد
 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: پنج تیم واکنش سریع برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا در مرکز بهداشت این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان نجمه سیدآقامیری بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری کووید ۱۹ به سایر افراد خانواده و افراد در ارتباط با آنها، مرکز بهداشت آبادان اقدام به تشکیل تیم‌های واکنش سریع متشکل از کارشناسان پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت محیط کرد.

وی افزود: این تیم‌ها به محض اعلام موارد بستری و در هر ساعت از شبانه‌روز به صورت فعال با حضور در منزل آنها اقدام به پیگیری اطرافیان بیمار و نیز آموزش در رابطه با راه‌های پیشگیری و درمان بیماران می‌کنند.

سیدآقامیری گفت:تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر از اطرافیان افراد بستری که جواب آنها منفی بوده نیز برای رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از بیماری  آموزش در منزل دریافت کرده‌اند.

وی از شهروندان آبادان خواست ضمن ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ، با حضور نیافتن در اجتماعات و خارج نشدن غیرضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهرستان را در مهار بیماری یاری کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار