تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مبارزه با آفات و علف‌های هرز در مزارع اندیکا
مدیر جهاد کشاورزی اندیکا گفت: مبارزه شیمیایی به منظور کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح بیش از چهار هزار هکتار از مزارع این شهرستان انجام شد.

مراد امامی بیان کرد : این عملیات در سه ماه زمستان پارسال و همزمان با مرحله داشت محصولات پاییزه، ضد آفات در سطح یک هزار ۵۰۰ هکتار و علف‌های هرز در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شد.

وی افزود: سطح مبارزه با آفات و علف‌های هرز ناچیز بوده و بیشتر محصولات زراعی این شهرستان سالم و ارگانیک هستند.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا ادامه داد: عملیات مبارزه شیمیایی با آفات حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار با استفاده از دیازینون و دسیس، مبارزه با بیماری زنگ زرد با کاربرد قارچ کش تیلت در سطح ۲۵ هکتار، مبارزه با علف‌های هرز با کاربرد علف کش‌های توفوردی، گرانستار و تاپیک در گندم حدود یک هزار هکتار و کاربرد علف‌کش لونترال در کلزا حدود ۳۰۰ هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اندیکا مشکل ملخ صحرایی نداریم گفت: از اسفند پارسال تا نوروز امسال کارشناسان این مدیریت به صورت کشیک روزانه پایش ملخ صحرایی و بررسی بیماری زنگ زرد در مزارع این شهرستان را انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا افزود: در سطح یک هزار هکتار از مزارع روستاهای زیرپوشش این مدیریت عملیات سمپاشی پشت تراکتوری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عملیات پایش به صورت شبانه‌روزی در شهرستان اندیکا انجام می‌شود.

در شهرستان اندیکا حدود ۱۵ هزار هکتار زمین دیم وجود دارد.

کار کشت در شهرستان اندیکا به صورت سنتی و مکانیزه انجام می‌شود.

شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو در شمال شرق خوزستان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار