تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۹۹۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غربالگری کرونا برای ۹۷.۵ درصد جمعیت شمال خوزستان انجام شد
  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: غربالگری کرونا برای ۹۷.۵ درصد از جمعیت ۷۳۵ هزار نفری شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند انجام شد.

شاپور مسعودی‌فر   اعلام کرد: اجرای طرح غربالگری کووید ۱۹ از طریق سامانه ۴۰۳۰ از ۲۰ روز قبل در دانشگاه علوم پزشکی دزفول آغاز و ضمن غربالگری آموزش‌های لازم به شهروندان داده شده است. 
وی افزود: ۹۸ درصد از افرادی که با آنها تماس گرفته و غربالگری شده‌اند فاقد مشکل بودند و به کمتر از  یک درصد از این افراد توصیه شده با توجه به علائمی که دارند ضمن استراحت در منزل، قرنطینه اختیاری داشته باشند و از تماس با دیگر افراد خودداری کنند.
مسعوی‌فر بیان کرد: کمتر از یک درصد افراد نیز برای ویزیت به مراکز ۱۶ ساعته مراقبت‌های بیماران حاد تنفسی ارجاع داده شدند.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته در شهرستان‌های دزفول، شوش  و گتوند افزود: حدود ۷۰۰ نفر از جمعیت ۷۳۵ هزار نفری تحت پوشش به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شدند که با تشخیص پزشک ۱۰۵ نفر از آنها برای ویزیت تخصصی، بستری و یا نمونه گیری به بیمارستان ارجاع داده شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: به دنبال جانمایی این افراد هستیم تا مشخص شود چه تعداد به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: حدود هشت هزار نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه هیچ شماره‌ ثبت شده‌ای در سامانه سیب نداشتند و امکان تماس با آنها وجود نداشت که به دنبال پیدا کردن آدرسی از این افراد هستیم.
مسعودی‌فر بیان کرد: علاوه بر این غربالگری، سامانه خوداظهاری سلامت نیز برای غربالگری در نظر گرفته شده که ۸۰ هزار نفر معادل ۱۱ درصد از جمعیت با مراجعه به این سامانه غربالگری شده‌اند.
وی افزود: حال افرادی که وضعیت سلامت آنها نیازمند پیگیری دوباره است نیز پیگیری می‌شوند و بعد از ۱۴ روز دوباره با آنها تماس گرفته خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص بازگشایی برخی اصناف با دستور وزارت کشور نیز گفت: شرط بازگشایی این صنف‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که برای هر صنف شرایط بهداشتی اعلام خواهد شد.

تاکنون ۱۶ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول جان باخته‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار