تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۹۹۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور مردم در بازارهای جنوب غرب خوزستان نگران‌کننده است
 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حضور پرتردد مردم شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در بازارها نگران کننده است و می‌تواند به چرخه انتقال بیماری کمک کند.

شکراله سلمان‌زاده بیان کرد: همه باید کمک کنند تا چرخه انتقال ویروس کرونا در منطقه قطع شود و با توجه به این مطلب که هر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند چندین نفر دیگر را نیز مبتلا کند حضور مردم در بازارها نگران کننده است. 

وی افزود:به دلیل ویژگی ویروس کرونا برخی از بیماران فاقد علامت بیماری هستند و تردد این افراد  در خیابان‌ها و بازار می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه برخی از مردم ویروس کرونا را هنوز جدی نگرفته‌اند، بیان کرد: حضور مردم در مراکز خرید در شرایط کنونی بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد:با اعمال محدودیت‌هایی که در چند روز گذشته شاهد بودیم آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شیب نزولی داشته و این محدودیت‌ها تا پایان چرخه بیماری باید در منطقه ادامه داشته باشد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: همیشه احتمال بازگشت بیماری و فراگیری گسترده آن در منطقه وجود دارد و مردم باید نسبت به شیوع آن مراقبت لازم را داشته باشند.

وی با توصیه به ساکنان شهرستان‌های خرمشهر ، آبادان و شادگان در خصوص  جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی در رابطه با کرونا گفت:برای قطع زنجیره بیماری کرونا مردم باید در خانه بمانند.

سلمان‌زاده گفت: از جوانانی که در مبارزه با بیماری کرونا چه با ماندن در منزل و چه با حضور در گروه‌های جهادی به کمک آمدند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به حدود ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار