تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۹۹۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ایذه :شکست دادن کرونا تنها با مشارکت مردم محقق می شود
 فرماندار شهرستان ایذه گفت: ریشه کن کردن بیماری کرونا در گرو مشارکت جدی مردم است و برای قطع زنجیره این بیماری نیازمند همکاری آنان هستیم.

  حسین لامی‌زاده یکشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان ایذه با بیان این نکته که برای کنترل کرونا به کمک همه مردم و مسئولان نیاز داریم اظهار داشت: برای کنترل مبادی ورودی و خروجی به اماکن گردشگری ایذه در روز ۱۳ فروردین تمام تلاش خود را به کار گرفتیم، البته در این کار بیشترین استرس به ما وارد شد اما نتیجه کار قابل قبول بود.

وی افزود: لازم است که مردم بدانند که پایان تعطیلات نوروزی به منزله پایان شیوع ویروس کرونا نیست، باید تمام اقدامات ایمنی تا ریشه کن شدن این ویروس ادامه پیدا کند.

فرماندار ایذه ضمن برشمردن وضعیت ایذه با برخی از شهرستان‌های دیگر از حیث مقابله با کرونا گفت: ایذه کریدور و یکی از ورودی های مهم استان است که شرایط خاص خود را دارد.

وی گفت :خیلی از شهروندان ایذه ای  ارتباطات نسبی و فامیلی در اصفهان و چهارمحال و بختیاری ایران دارند ضمن اینکه برخی از شهروندان ایذه‌ای در خارج از استان و اصفهان منزل مسکونی دارند و این مساله باعث افزایش ترددها شده‌است.

وی برخورد منطقی با مشکلات و دوری از حواشی را برای توسعه فرهنگی شهرستان مهم قلمداد کرد و افزود: چالش‌ها لازمه توسعه هستند و ما زمانی به توسعه می‌رسیم که همدیگر را در این چالش‌ها درک کنیم.

رییس شورای سلامت ایذه تأکید کرد: باید این مورد را مد نظر داشته باشیم که وقتی از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند باید فکری برای معیشت آنها هم بکنیم، معیشت کسبه و خانواده‌های آنها با تعطیلی بازار دچار مشکلات زیادی شده است، باید راه‌هایی برای بازار پیدا کنیم که کمترین فشار به مردم وارد شود.

وی افزود: اسفندماه تصمیم گرفته شد که تعدادی از زندانیان برای جلوگیری از شیوع کرونا به مرخصی فرستاده شوند و لازم است که برای این افراد به فکر بسته معیشتی باشیم.

فرماندار ایذه با انتقاد از وضعیت تولید و توزیع ماسک در ایذه گفت: برخی از ماسک‌های تولید شده در کارگاه‌های شهرستان کیفیت مناسب را ندارند و از نظر بهداشتی نیز درجه خوبی ندارند که شبکه بهداشت باید بیش از پیش روی این کارگاه‌ها نظارت کند، ضمن اینکه برخی مواقع آمار توزیع چندهزارتایی ماسک در ایذه را می‌شنویم که به خوبی مدیریت نمی‌شوند به عنوان مثال  چرا باید ۲۰ هزار ماسک به بیمارستان تحویل داده شود؟

وی در ادامه گفت: وقتی با موضوع تعطیلی بازار مواجه شدیم برخی مسئولان پیشنهاد دادند که صنوف متخلف را جریمه کنیم اما صراحتا اعلام کردیم که مردم نباید جریمه شوند زیرا آنها با ما مقابله نمی‌کنند و فقط می‌گویند پشتوانه مالی نداریم و درصورت بسته ماندن بازار با مشکل مواجهیم.

 

مردم قید مراسم فاتحه و عروسی را بزنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه در  این نشست گفت: با توجه به اینکه ایذه به عنوان ورودی استان خوزستان قلمداد می‌شود ریسک پذیری بالایی از حیث شیوع کرونا داریم.

حسین شاهولی افزود: ما از روز نخست شیوع کرونا از مردم درخواست کردیم از برگزاری و یا شرکت در مراسم فاتحه و عروسی خودداری کنند و در این مورد حتی با ما درگیری لفظی نیز صورت می‌گرفت در حالی که هدف ما فقط حفظ سلامت مردم است.

وی تصریح کرد: از مجموع  افرادی که در شهرستان ایذه به کرونا مبتلا شده‌اند به جز یک مورد خاص بقیه در سطح ایذه به کرونا ابتلا پیدا نکرده است و در شهرها و حتی استان‌های دیگر به این بیماری دچار شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه از برخوردهای صورت گرفته با خانواده‌های افراد مبتلا به کرونا در ایذه اظهار نگرانی کرد و افزود: قرار نیست اگر شخصی به کرونا دچار شد خانواده و اطرافیاتش ترد شوند، خانواده‌ای که بر اثر کرونا عزیز خود را از دست داده‌اند دیگر نباید برخوردهای  بد ما داغ آنها را چندبرابر کند.

وی تصریح کرد: برخی در فضای مجازی می گویند شبکه بهداشت درباره آمار بیماران کرونایی در ایذه دروغ می‌گوید، ما نمی‌توانیم پاسخ همه این افراد را بدهیم، دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان مرجع بالا دست ما آمار را اعلام می‌کند.

شاهولی نقش رسانه‌ها را برای سر و سامان دادن به این وضعیت مهم قلمداد کرد.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به حدود ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار