تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۹۹۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری پنج دامدار متخلف در بیشه زارهای مرکزی گتوند
  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: پنج دامدار غیرمجاز و متخلف در بیشه زارهای مرکزی شهرستان گتوند دستگیر شدند.

سجاد خدادادی بیان کرد: پیرو گزارش‌های دریافتی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مبنی بر باراندازی، اسکان و چرای غیرمجاز دام تعدادی از دامداران در بیشه زارهای مرکزی این شهرستان، دادستان شهرستان پس از بازدید میدانی دستور جلوگیری از ورود غیرمجاز و جمع آوری دامداران متخلف از بیشه زارها را صادر کرد.

وی افزود: اسفندماه پارسال لایحه اعلام وقوع جرم علیه عده‌ای از دامداران که به صورت غیرمجاز به بیشه زارهای واقع در جزیره رودخانه کارون ورود کرده بودند به دادسرای عمومی و انقلاب ارائه شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند اظهارداشت: با توجه به ضرورت و فوریت موضوع و درخواست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، دادستان شهرستان گتوند دستور موقت جلب متهمان یادشده را صادر کرد.

وی افزود: دیروز به همراه مشاور حقوقی و فرمانده یگان حفاظت و نیروهای کلانتری مرکزی در راستای اجرای دستور قضایی (جلب متهمان) از طریق قایق به محل وقوع جرم اعزام شدیم که ضمن معدوم سازی چادرهای اسکان، پنج نفر از دامداران مورد نظر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

خدادادی ضمن قدردانی از پیگیری و پشتیبانی دادستان عمومی و انقلاب و کلانتری مرکزی شهرستان گتوند از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: شهروندان ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام استفاده از عرصه‌های طبیعی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا ۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مراتع، بیشه‌زارها و جنگل‌های دست کاشته در شهرستان گتوند وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار