تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۹۹۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمل ۸۳۳ هزار تن کالای اساسی از پنج بندر کشور
 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال۸۳۳ هزار تن کالای اساسی در قالب ۳۵ هزار سرویس از پنج بندر اصلی کشور حمل شد.

مهران قربانی دوشنبه در حاشیه بازدید از اسکله تخلیه بار بندر امام خمینی(ره) و پایانه حمل بار این بندر با اشاره  به بررسی روند حمل کالاهای اساسی و فعالیت رانندگان و شرکت های حمل کالا اظهار داشت: به دلیل تعطیلات نوروز و شیوع ویروس کرونا دغدغه و نگرانی هایی برای حمل کالاهای ضروری و اساسی ایجاد شد که  با تمهیدات ایجاد شده در سطح کشور برای حمل کالاهای اساسی ، با تلاش رانندگان و متصدیان حمل‌ونقل از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین سال جاری ۸۳۳ هزار تن کالای اساسی در قالب ۳۵ هزار سرویس از پنج بندر اصلی کشور حمل شد.

وی ادامه داد : از این میزان سهم بندر امام خمینی (ره) حدود ۵۳ تا ۵۵ درصد، بندر امیرآباد ۱۶ درصد ، بندر چابهار ۱۰ درصد و مابقی مربوط به بندرهای انزلی و آستارا  است .

قربانی ادامه داد: به دلیل همزمانی جاجایی کالاهای اساسی با تعطیلات نوروز، تنها ۴۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقلی در حال فعالیت است ، اما در بازه زمانی یاد شده ۲ میلیون و ۵۵ هزار تن کالای ضروری بجز کالاهای اساسی تاکنون حمل شده است که  علی رغم  مشکلات موجود نسبت به مدت مشابه پارسال ، حدود ۳۸ درصد رشد داشته است .

 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تقدیر از عملکرد حوزه حمل و نقل کالا  با توجه به پتانسیل های موجود در کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، دغدغه تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز رانندگان وجود داشت اما علاوه بر انجام نکات بهداشتی طبق دستور العمل وزارت بهداشت، اقلام بهداشتی نیز در بنادر توزیع شد.

وی گفت: در بندر امام خمینی(ره) نیز همچون دیگر بنادر، علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه ها نیز در محوطه باز صورت می گیرد.

اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک برای رانندگان

قربانی از اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک برای رانندگانی که کالای اساسی و ضروری از بنادر جابجا کنند خبر داد و گفت: پس از رسیدن بار به مقصد نیز صاحبان بار متعهد شدند کرایه رانندگان را پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: از ۲۵ اسفند تا پایان فروردین امسال ۴۶ کشتی وارد بنادر کشور می شوند ، به همین دلیل اجرای طرح حمل کالاهای اساسی و ضروری مردم تا پایان فروردین امسال ادامه دارد. با اقدامات صورت گرفته مشکل و نگرانی برای حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم وجود ندارد .

قربانی اظهار داشت : دغدغه‌های رانندگان مورد توجه قرار دارد تا بتوانیم بیش از پیش خدمات و زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

بندر امام خمینی خمینی (ره)با داشتن اسکله‌های فعال ،بزرگترین بندر فعال کشور است که در استان خوزستان برای توسعه صادرات و واردات ساخته شده است و قطب اصلی اقتصادی کشور محسوب می شود.

اسکله تجاری هفت کیلومتری بندر امام خمینی (ره) سالانه ۳۰ میلیون تن کالا را پذیرش می کند که از این منظر مهمترین پایانه تجاری دریایی کشور محسوب می‌شود.

بندر امام خمینی در زمینه ی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به خصوص گندم اهمیت بسزایی دارد،از این رو ویژگی‌های مهم بندر امام خمینی زمینه ساز حمل ونقل پویا و ترانزیت پررونقی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار