تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۹۹۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشنامه ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان برای اجرا ابلاغ شد
 مدیرکل حوزه استاندار خوزستان و سخنگوی ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در استان بخشنامه جدید این ستاد را برای اجرا به تمامی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و اصناف خوزستان ابلاغ کرد.

 در این بخشنامه آمده است: تا پایان روز ۲۲ فروردین ماه تمامی بخش‌نامه‌ها ،الزامات و دستورالعمل‌های صادرشده قبلی در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور ۲۰ درصدی کارکنان، تمهیدات و ممنوعیت‌های فعالیت اصناف به جز ضروری‌ها و ممنوعیت‌های ترددی لازم الاجرا و برقرار است.

در بخش دیگری از این بخشنامه با اشاره به اینکه تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای اجرا از تاریخ ۲۳ فروردین ماه ابلاغ می‌شود، عنوان شد: در خصوص  فعالیت ادارات، لازم است تا مدیران برای آن دسته از کارکنان دارای بیماری‌های خاص تنفسی قلبی و عروقی، دیابتی و کلیوی با ارائه مدارک معتبر پزشکی و همچنین زنان باردار شیرده و افراد بالای ۶۰ سال مرخصی بدون احتساب در نظر بگیرند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در استان در ادامه این بخشنامه آورده است: فعالیت ادارات دولتی و شرکت‌ها (قسمت ستادی) از روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه با حضور دو سوم کارکنان (بدون اعتصاب کارکنان یادشده)، خواهد بود.

این بخشنامه می افزاید: یک سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری و مرخصی بدون احتساب، وظایف محوله را انجام دهند و این درحالی است که ساعت کاری ادارات از ۲۳ فروردین ماه از ساعت هفت تا ۱۴ تعیین شده است.

در بخش دیگری از بخشنامه این ستاد ادامه فعالیت تمامی نیروهای خدماتی عملیاتی شهرداری ،آب و برق ،مخابرات ،گاز ،اورژانس و آتش‌نشانی بر اساس روال معمول تاکید شده و اضافه می کند: تمامی مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا پایان فروردین ماه تعطیل هستند.

رضا نجاتی همچنین با تاکید بر اینکه کسب و کارهای کم ریسک با رعایت پروتکل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سراسر استان از ۲۳ فروردین ماه می‌توانند فعالیت داشته باشند، آورده است: همچنین ضروری است تمامی الزامات و نیازهای بهداشتی جهت ایجاد شرایط و محیط‌های ایمن فراهم گردد و نظارت بر حسن اجرای پروتکل و الزامات بهداشتی بر عهده مرکز بهداشتی، اصناف و در صورت نیاز با همکاری بسیج خواهد بود.

در ادامه این بخشنامه آمده است: فعالیت کسب و کارهای پر ریسک شامل تالارها، استخرها، سینماها، سالن‌ها، باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و اماکن گردشگری، موزه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

ستاد ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان همچنین از تعطیلی اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد تا ۳۰ فروردین ماه خبر داد و برگزاری تمامی مراسم و جشن‌های مذهبی پیش رو را ممنوع اعلام کرد.

همچنین بر اساس این بخشنامه از ۲۳ فروردین ماه نیز حمل و نقل عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دستگاه‌های مربوطه دایر خواهد شد و این درحالی است که تردد بین استان ها تا ۳۰ فروردین ماه همچنان ممنوع و علاوه بر این ماموریت مدیران و کارکنان به تهران و سایر استان‌ها نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار