تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب تاكيد كرد:
ضرورت اتخاذ تدابير لازم براي مديريت بحران كرونا در شرایط مختلف
جلسه ستاد فرماندهي مقابله با ويروس كرونا در شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با حضور مديرعامل و مديران ارشد اين شركت روز يكشنبه (17 فروردين ماه 1399) از طريق ارتباط تله‌كنفرانس برگزار شد.

 ، در اين نشست، ضمن بررسي عملكرد شركت هاي تابعه و مديريت‌ها و ادارات ستادي، در خصوص مقابله با ويروس كرونا در مجموعه‌هاي صنعتي و اماكن اداري و مسكوني، براي ارتقاي سطح ايمني محيط كار و سلامت كاركنان تصميم گيري شد.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در اين ارتباط تلفنی با تشكر از مديران و كاركناني كه براي مقابله با گسترش ويروس كرونا در شركت تلاش مي‌کنند، اظهار داشت:  از آنجا که مناطق نفتخیز جنوب، علاوه بر تولید و انتقال نفت صادراتی، تامين كننده خوراك پالايشگاه‌ها و بخش مهمی از پتروشيمي‌هاي كشور است، ضرورت دارد به گونه ای برنامه ریزی شود تا در شرایط مختلف احتمالی در مقابله با بحران کرونا آمادگی لازم وجود داشته باشد.

مهندس احمد محمدي گفت: به اين منظور کلیه مديران بخش‌های ستادی و شرکت‌ها بايد با جديت بيشتري با موضوع برخورد كنند.

مهندس محمدی تاکید کرد: در این راستا ضرورت دارد براي حصول اطمينان از بهداشت محيط كار و حفظ سلامت كاركنان همسو با استمرار عمليات توليد و انتقال ایمن نفت خام، گاز و ميعانات گازي تدابير بلند مدت اتخاذ كنند.

وي افزود: در اين زمينه حوزه‌هاي بهداشت و منابع انساني نياز به برنامه‌ريزي مديريتي دارد و لازم است تدابیر لازم در زمينه مديريت بهداشت جنبه‌هاي فردي، عمومي، محيطي، ذهني و فكري و تغذيه اي اندیشیده شود.

مهندس محمدي ادامه داد: در بحث مديريت منابع انساني نيز بايد نسبت به شناسايي افراد داراي بيماري زمينه اي و حساس، افراد مشكوك، افراد سالم، افراد ناقل بي علامت و افراد مبتلا ، اقدام و  مطابق با دستور‌العمل‌هاي ابلاغي در خصوص ترخيص، دور كاري و انجام بدون وقفه امور جاری شرکت عمل شود.

 مشخص کردن مشاغل کلیدی، افرادی کلیدی و تعیین مُعین واحدها و مجتمع­های عملیاتی

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب تصريح كرد: به منظور آمادگي حداكثري در انجام ماموريت هاي محوله، بایستی ضمن مشخص کردن مشاغل کلیدی و افراد کلیدی این مشاغل، براي واحدهاي عملياتي، تأسیسات و مجتمع هاي توليدي، مُعين مشخص خواهد شد تا در صورت بروز هر پيشامدي خللي در اجراي برنامه ها و عمليات توليد ايجاد نشود.

رئيس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب نيز در اين نشست گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي مقابله با شيوع كرونا در شركت ارائه داد.

محمدرضا نادري، توزيع ماسك با اولويت نيروهاي عملياتي، گندزدايي واحدهاي عملياتي، اداري و مسكوني، توزيع مواد ضدعفوني كننده، اطلاع‌رساني و آموزش كاركنان را از جمله اقدامات صورت گرفته در اين زمينه برشمرد.

در اين نشست مديران عامل شركت هاي تابعه و مديران و روساي ستادي حاضر در نشست، گزارشي از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي خود براي مقابله با ويروس كرونا را ارائه دادند.

در پايان جلسه مقرر شد مطابق با دستورالعمل هاي صادره، دور كاري و عدم برگزاري جلسات و تجمعات غير ضروري بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و آموزش كاركنان و خانواده‌ها در زمينه بيماري و شيوع ويروس كرونا  به‌صورت آنلاين و آفلاين  هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي گردد.

همچنين مقرر شد: شركت‌هاي خدمات‌دهنده در تمامي بخش‌ها ملزم به رعايت اصول بهداشتي در هنگام كار باشند و نظارت حداكثري بر اين موضوع توسط بخش­ های ذیربط صورت پذيرد.

نظارت دقیق بر پخت و توزيع غذا از نظر رعايت اصول بهداشتي در واحدهاي عملياتي، رعايت فاصله  گذاری اجتماعی در سرويس هاي اياب و ذهاب، بررسي وضعيت سلامت رانندگان و ضد عفوني كردن سرويس هاي تردد از مصوبات مهم اين نشست بود
:
:
:
آخرین اخبار