تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۹۹۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط حذف ترم برای دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر دانشجویی شرایط خاصی دارد و برای ما ثابت شود که امکانات مورد نیاز برای استفاده از کلاس‌های مجازی را ندارد، می‌تواند نیم‌سال را حذف کند.

علیرضا جلیلی‌فر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت مجازی، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه کلاس‌های نظری دوره کارشناسی برگزار می‌شوند در نتیجه انتظار داریم زحمتی که کشیده می‌شود به هدر نرود.

وی افزود: مجموعه معاونت آموزشی و کل دانشگاه درحال تلاش است تا شرایطی ایجاد شود که ترم فعلی حذف نشود و دانشجو متضرر نشود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص شرایط حذف درس یا ترم گفت: ما برای حذف ترم مشکلی نداریم اما شرایطی هم برای حذف ترم می‌گذاریم؛ اگر دانشجویی شرایط خاصی دارد و برای ما ثابت شود که امکانات مورد نیاز برای استفاده از کلاس‌های مجازی را ندارد، می‌تواند نیم‌سال را حذف کند.

جلیلی‌فر ادامه داد: اصرار ما برای دانشجویان کارشناسی این است که دروس نظری حذف نشوند. همچنین برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، حذف نیم‌سال یا درس، منوط به این مساله است که درس‌ها عملی باشند. اگر درسی به هر دلیلی ارائه نشده است، یکی از راه‌های آن حذف است. اما راه حل دیگر اضافه شدن درس موردنظر برای ترم بعد بدون احتساب واحدهای مربوط به آن درس است. یعنی درسی که مربوط به این نیم‌سال است اگر به نیم‌سال ۹۹_ ۱۴۰۰ اضافه شود، ما آن را برای نیم سال ۹۸_۹۹ حساب می‌کنیم.

وی در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های عملی بیان کرد: اگر شرایط مناسب شود، پیشنهاد ما این است که کلاس‌های عملی به صورت فشرده در مرداد و شهریور برگزار شوند تا حذف نیم‌سال و ضرر دانشجو به حداقل برسد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان گفت: دانشجویی که مشکل خاصی ندارد، دلیلی ندارد درسی را حذف کند. حذف درس در شرایط خاص و درصورتی‌ است که درس تشکیل نشده باشد یا دانشجو امکانات خاصی برای استفاده از کلاس‌های مجازی نداشته باشد. کلاس‌های درس به صورت مجازی ارائه می‌شوند و سعی می‌کنیم کیفیت را نیز حفظ کنیم تا کمترین ضرر به دانشجو برسد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار