تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمشهر از انحلال شورای شهر در گذشته ضربه‌های سنگینی خورده است
 رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: خرمشهر از انحلال شورای شهر در دوره‌های گذشته ضربه‌های سنگینی خورده است و بدون شک ادامه فعالیت شورا به مراتب بهتر از انحلال آن است.

  پس از آنکه شامگاه دوشنبه جلسه شورای شهر خرمشهر لغو شد، رئیس شورا و شهردار در نشستی به سوال اصحاب رسانه پاسخ دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در این نشست گفت: نبود مورد جدید ابتلاء در دو روز گذشته به جز امروز نشان از نتیجه بخشی اقدامات انجام شده و نوسان در شیب صعودی دارد.

موسی مطور جزیره در پاسخ به انتقاد فرماندار خرمشهر از غیبت شورایی‌ها در میدان نبرد علیه کرونا، گفت: حضور من در جلسه کرونا و مطالبه از معاون استاندار خوزستان برای توجه به شرایط معیشتی مردم و افزایش کمک‌های دولتی به خرمشهری‌ها در این شرایط دشوار اقتصادی، نشان از توجه به مردم دارد.

وی در خصوص غیبت‌های مکرر امیر سامری سخنگوی شورا نیز اظهار کرد: من با استعفا وی موافقت نکردم و اگر بخواهیم غیبت‌های اعضا در این چهار سال‌ها را در نظر بگیریم به انحلال شورا منجر می‌شود.

وی افزود: خرمشهر از انحلال شورای شهر در دوره‌های گذشته ضربه‌های سنگینی خورده است و بدون شک ادامه فعالیت شورا به مراتب بهتر از انحلال آن است.

رئیس شورای شهر خرمشهر در خصوص انتقاد نماینده خرمشهر به ناکارآمدی شورای شهر در کمک به شهرداری در جذب اعتبارات هم گفت: محل تأمین اعتبارات شهرداری مشخص است و تأمین اعتبارات جز وظایف شورای شهر نیست اما از شهردار در تأمین اعتبارات حمایت کامل می‌کند.

وی افزود: اجرای طرح «بازآفرینی» با اعتباری پنج میلیارد تومان طی پیگیری شورا انجام شد.

سخنگوی شورای شهر خرمشهر نیز در این جلسه در پاسخ به پرسش‌های پیرامون استعفا و بازگشت دوباره‌اش به شورا گفت: در مدت غیبتم، استعفا کرده بودم که در پی مشورت با استاندار و مسئولان محلی تصمیم به بازگشت گرفتم و بدون شک شورا قائم به فرد نیست و در نبود من وظایف محوله شورا انجام شد.

امیر سامری به در واکنش به ادعای غیبت اعضا شورا در اقدامات علیه کرونا نیز گفت: شورا در تمام بحران‌ها همچون سیلاب کنار مردم بوده و تهیه نکردن عکس به معنا حضور نداشتن نیست.

وی به دشواری ادامه زندگی در خرمشهر برای مردم کم برخوردار پس از تعطیلی مراکز کسب و کار در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: دولت باید نیازمندی‌های مردم را تأمین کند، با تهیه طرح‌های ناکارآمد برای مردم چه انتظاری از شورا می‌رود، این شورا در این شرایط چگونه می‌تواند به مردم در گرفتار تنگنای مالی روحیه بدهد؟!

وی افزود: دولت به جای توجه به حضور و غیبت اعضای شورا به مواردی همچون فروش ملاس به کارخانه الکل سازی با سه برابر قیمت نظارت کند.

سامری همچنین اقدامات شهرداری خرمشهر را در مقابله با کرونا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرداری در حد توان خود هرچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و انجام اموری همچون قرنطینه محلات نمونه دیگر از اقداماتی است که در کمتر شهرستان‌ها برای مقابله با شیوع کرونا انجام شده است.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار