تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۹۹۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جهاد مدارس خوزستان در تولید کالاهای بهداشتی
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برخی مدارس خوزستان با راه اندازی کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده تلاش دارند تا در این مبارزه با ویروس کرونا به شهروندان کمک کنند.

کوروش مودت   بیان کرد: در دبستان "شهیده سیلاوی" شهر سوسنگرد با همکاری معلمان و مدیر مدرسه کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده که روزانه یک هزار ماسک را تولید، و به رایگان در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار می‌دهند.

وی گفت: همچنین در هنرستان صنایع شیمیایی رازی اهواز کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده دست و گند زدایی در حجم ۵۰۰ سی سی توسط دانش‌آموزان این هنرستان راه‌اندازی و مشغول فعالیت است.

مودت ادامه داد: این هنرستان ظرفیت تولید ۲۰ محصول شوینده و ضدعفونی کننده را در صورت حمایت مالی دارد تا در اختیار مدارس و مردم قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در هنرستان آیت اله سعیدی شهرستان بهبهان نیز مه پاش برقی( دستگاه‌های افشان مواد ضدعفونی کننده) و دستکش یک بار مصرف در دست تولید است.

مودت ادامه داد: از دیگر آموزشگاه‌های خوزستان که در تولید مواد ضدعفونی کننده ورود کرده هنرستان مجتهد زاده بهبهان است که هنرجویان رشته صنایع  شیمیایی خط تولید مواد ضدعفونی کننده را در این آموزشگاه راه‌اندازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این هنرستان روزانه ۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید، و در اختیار ادارات و مدارس قرار میگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: از دیگر هنرستان هایی که کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کرده هنرستان دخترانه تلاش شهرستان گتوند است.

مودت ادامه داد: کارگاه تولید ماسک این هنرستان از روز پنجم فروردین امسال راه اندازی شد و در نخستین روز فعالیت خود هشت هزار ماسک تولید کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش و مدارس خوزستان در شرایط بحرانی و حوادث مختلف نشان دادند که همواره پای کار هستند و از تمامی ظرفیت و نیروی خود برای کمک به مردم استفاده می‌کنند.

با شیوع ویروس کرونا در خوزستان بسیاری از دستگاه‌ها و شرکت‌ها در این استان تلاش دارند تا با استفاده از ظرفیت خود در تولید کالاهای بهداشتی ورود کنند که آموزش و پرورش خوزستان نیز در این راه از ظرفیت خود استفاده کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار