تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۹۹۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهمیت برند سازی در حوزه فروش و تبلیغات صنایع دستی
 ایران زمین کشوری دارای تاریخی پربار و غنیست که یکی از کهن ترین و قدیمی ترین تمدن ها را در خود جای داده. در سرتاسر این کشور نماد و نشانه های از تاریخ و تمدن چندین هزارساله آن وجود دارد که یکی از بارزترین آنها هنر و صنایع دستی کشور است. می توان گفت که در تمامی فرهنگ ها صنایع دستی و هنری روایتگر تاریخ، تمدن،هویت و فرهنگ انسان در طول ده ها و صده ها می باشد.

صنایع دستی علاوه بر اینکه نمادی برای آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ، تمدن و هنر مردم ایران زمینست, به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند ملی به حساب می آید که قابلیت کارآفرینی و اقتصادی بالایی دارد. این مقاله جهت آشنایی خوانندگان با مقوله برند و برند سازی در حوزه هنر و صنایع دستی می پردازد.

اهمیت برند سازی در حوزه  فروش و تبلیغات صنایع دستی

برندینگ یا برند سازی عبارت است از هویت بخشی و معرفی یك كالا به مخاطبان و مصرف كنندگان ، عبارتی كه تضمین كننده اعتماد مصرف كننده می باشد و نمادی از كیفیت، انحصار و خاص بودن یك محصول كه آن را به نامی ماندگار در اذهان بدل می كند. در واقع برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند باعث افزایش اعتبار و شهرت آن در بازار شده و مستقیما منجر به بهبود احساس مخاطبان نسبت به آن و افزایش فروش می شود. از این رو، برندینگ فرآیند ایجاد، حفظ و ارتقاء جایگاه واقعی ، ذهنی و عاطفی یک برند در بازار است و در نهایت در اذهان مصرف كنندگان موجب تمایز تولیدات می شود.

متاسفانه علی رغم اهمیت برندینگ در تمامی حوزه های مربوط به اقتصاد و تجارت,  درحوزه صنایع دستی و هنری ایران توجه چندانی به مقوله بردینگ نشده و همچنین محدود اقداماتی هم که در این زمینه انجام شده است بنابه دلایل گوناگون از جمله عدم وجود مهارت های مورد نیاز در حوزه بازاریابی, عدم شناخت صاحبان کسب و کار و هنرمندان نسبت به اهمیت موضوع و عدم وجود استانداردهای کیفی ملی در زمینه صنایع دستی که منجر به ایجاد الزام در میان ارائه دهندگان محصولات صنایع دستی شود، با ضعف برندینگ در این حوزه مواجه هستیم.

بنابراین با توجه به اهمیت صنایع دستی در کشور لازم است با حرکت به سمت بازاریابی حرفه ای و به خصوص اجرای برنامه ی برندینگ توسط سازمان های مستعد در این صنعت زمینه و ابزار لازم جهت توسعه صنایع دستی در ایران را فراهم نمود. از طرفی آشنایی با اصول برند سازی و اینکه اساسا برای برند سازی چه نکاتی را باید رعایت کنیم باید در این زمینه مطالعه کرد.

یکی از نخستین مولفه­های که در پروسه برندسازی ، بایستی به آن دقت لازم را داشت، به وجود آوردن وضوح و صراحت در همه ی قسمت هاست. هنگامی که رسالت و وظیفه نام تجاری شما مشخص و روشن باشد ، واجبات و ممنوعات نام تجاری تان برای عموم مشخص شده باشد ، کار و اعمال پرسنل ، قواعد و ملاک های پیروزی و به شکلی واضح و گویا تعیین شده باشد. به راحتی قادرید در موقعیت های گوناگون وابسته با طرح ها و سیاست ها و شگردها و انتخاب های صحیح و مطلوبی داشته باشید.

از نظر مشاوره بازاریابی ، برندسازی از مرحله هایی برخوردار است. در شماری از حالات توالی و نظم هم ارزش و تاثیر فراوانی خواهد داشت. فازهای برندسازی بدین وصف است: ایجاد اسم و نماد تجاری ، آماده کردن اساس و شالوه و پی ریزی ، تهیه کردن امتیازات برجسته و واضح ، تبلیغات و جلب نظر خریداران و ارزیابی و ریشه یابی رفتار خریداران و مصرف کنندگان ، دقت به دیدگاه ها و عکس العمل ها ، اندیشه های مبتکرانه و خلاقیت و کارآفرینی ، بسط و پیشرفت پیوسته و کنش های خلاق و سودمند ، امور و تعاملات اجتماعی و فرهنگی ، تعاملات و فعالیت های فراگیر و وسیع.

اهمیت برند سازی در حوزه  فروش و تبلیغات صنایع دستی
دقت کنید که یک عنوان مناسب و هماهنگ با حیطه کاری و عملیات تجارت و صنعت خویش گزینش نمایید. شماری از حرفه ها و تجارت ها از اسم کنونی خویش رضایت مندی نداشته و در بعضی اوقات ملزم به تحول و یا اصلاح در آن می شوند ولی این مجال برای شما هست که از آغاز اسم مناسبی را گزینش نمایید. ادامه مطلب را بخوانید.

 


:
:
:
آخرین اخبار