تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۹۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت شرکت‌های پارک علم و فناوری خوزستان برای مقابله با کرونا
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه چند شرکت زیر مجموعه پارک علم و فناوری در زمینه مقابله با کرونا در حال فعالیت هستند، گفت: یکی از شرکت‌های زیر مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دست لباس محافظ کادر درمان را تولید می‌کند و همچنین سه شرکت دیگر روزانه ۳ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

ایرج کاظمی‌نژاد  اظهار کرد: چند شرکت زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان در زمینه مقابله با کرونا در حال فعالیت هستند. یکی از شرکت‌های زیر مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دست لباس محافظ کادر درمان را تولید می‌کند؛ پیش از شیوع کرونا این شرکت تجهیزات پزشکی تولید می‌کرد اما با توجه به این شرایط، این شرکت خط تولید لباس‌های محافظ کادر درمان را راه اندازی کرد و علاوه بر رفع نیاز بیمارستان های خوزستان، نیاز ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی دیگر استان‌ها را نیز پوشش می‌دهد.

وی افزود: شرکت دیگری پهپاد مخصوص ضدعفونی و گندزدایی معابر را تولید می‌کند. ۳ شرکت دیگر نیز محلول ضدعفونی کننده تولید می‌کنند که یکی از آن‌ها از فناوری نانوتکنولوژی استفاده می‌کند. این سه شرکت روزانه ۳ هزار لیتر محلول ضدعفونی تولید می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به طراحی سامانه هوشمند در یکی از شرکت‌ها گفت: یک شرکت دیگر سامانه‌های هوشمند را در ساختمان‌ها به کار می برد که به ضدعفونی کردن ساختمان‌ها کمک می‌کند و از شیوع ویروس در مکان‌های خصوصی جلوگیری می‌کند. شرکت دیگری نیز دستگاه ضدعفونی را با پرتوهای فرابنفش یا (uv) تولید کرده که در آزمایشگاه تشخیص کرونا به کار گرفته می‌شود. همه دستگاه‌های این آزمایشگاه را شرکت زیر مجموعه پارک علم و فناوری تامین می‌کند.

کاظمی‌نژاد با اشاره به فعالیت دو شرکت دیگر، گفت: یک شرکت دیگر برای کودکان بازی رایانه‌ای طراحی کرده است و هدف از طراحی این بازی، آشنا کردن کودکان با ویروس کرونا و آموزش اقدامات پیشگیرانه است. همچنین یک شرکت کارهای زیرساختی آی تی و آی او تی را انجام می‌دهد، یعنی وبینارهایی تولید می‌کند که در برگزاری جلسات از راه دور کاربرد دارد و در طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از شیوع کرونا موثر است.

وی در خصوص نحوه حمایت پارک علم و فناوری خوزستان از شرکت‌های زیرمجموعه تصریح کرد: بسته های حمایتی مختلف در پارک علم و فناوری وجود دارد. همچنین شرکت‌هایی که به طور ویژه در زمینه کرونا فعالیت می‌کنند از امکاناتی مانند تجهیزات و فضا بهره مند می‌شوند و ارتباط آن‌ها را با صندوق نوآوری و شکوفایی برقرار می‌کنیم تا بتوانند از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در پایان بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ممکن است برخی از شرکت‌های پارک علم و فناوری از نظر اقتصادی آسیب ببینند، این شرکت‌ها مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته اند تا آسیب جدی نبینند. علاوه بر این به طور ویژه از شرکت‌هایی که در زمینه کرونا فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار