تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۹۹۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰ دقیقه ورزش در خانه بهترین راه برای شکست کرونا است
 رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: ۳۰ دقیقه ورزش کردن در خانه بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است.

منصور روزدار ضدعفونی کردن اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین ادارات ورزش و جوانان شهرستانها را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این ایام عنوان کرد.

وی ادامه داد: چاپ پوستر و بنر توسط هیات پزشکی ورزشی استان در خصوص راههای پیشگیری از کرونا و توزیع آن در ادارات ورزش و جوانان، هیأت های ورزشی استان، تهیه و توزیع محلول ضدعفونی کننده دست و ماسک استاندارد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان از دیگر کارهای صورت گرفته در روزهای اخیر است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با کرونا توصیه های ورزشی در جهت تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامتی بدن بسیار مفید است افزود: اگرچه اماکن و باشگاه های ورزشی در این ایام تعطیل هستند اما لازم است که روزانه در خانه ورزش های سبک انجام دهیم.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه ورزش می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد گفت: یکی از بهترین راه های مبارزه با این ویروس، تقویت سیستم ایمنی است و تردیدی وجود ندارد که هر چه فرد از نظر جسمی در شرایط مناسب تری قرار داشته باشد، سیستم های دفاعی بدن وی نیز موثرتر عمل می کنند.

وی افزود: به طور کلی ورزش هایی مانند دویدن، دوچرخه سواری، تمرینات استقامتی و یا کار با وزنه که فشار بالایی به فرد تحمیل نکنند می توانند سبب بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن شوند. این ورزش ها معمولا در یک بازه زمانی ۳۰ دقیقه ای و با شدت متوسط انجام می شوند.

روزدار در پاسخ به این پرسش که عموم مردمی چه نوع ورزش هایی را می توانند در خانه انجام دهند گفت: اگر افراد در قرنطینه خانگی هستند و وسایل ورزشی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و ... دارند؛ ابتدا بدن و مفاصل خود را به خوبی گرم کرده و پس از پانزده دقیقه نرمش، از وسایل ورزشی تا حد متوسط استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که وسایل ورزشی مناسبی در منزل ندارند پس از انجام نرمش های مناسب، می توانند به پیاده روی، در جا دویدن و طناب زدن بپردازند و در پایان مفاصل و عضلات خود را سرد نموده و ضربان قلب را آرام آرام پایین بیاورند.

رییس هیات پزشکی وررشی استان گفت: استفاده از لباس و کفش مناسب، شستن بینی و دهان قبل از شروع فعالیت ورزشی، نوشیدن فراوان مایعات و تغذیه مناسب ، دوش گرفتن و شستن مجدد دهان و بینی در هنگام ورزش کردن بسیار مهم است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار