تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۹۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افت ووشو خوزستان در سال ۹۸/ نیاز به برنامه‌ریزی هدفمند در بخش پایه
یک مربی ووشو با تاکید بر این که این رشته در خوزستان در سال ۹۸ نتوانست در بخش پایه خوب کار کند، گفت: یکی از موضوعاتی که هیات باید برای سال ۹۹ روی آن برنامه ریزی کند، توجه به بخش پایه است و در این زمینه باید برنامه ریزی بلندمدت و هدفمند داشته باشد.

نوشین کیانی اظهارکرد: در اواسط سال ۹۸، رییس جدید هیات ووشو خوزستان انتخاب شد ولی افرادی که در کنار رییس هیات، مشغول به فعالیت بودند، حضورشان در حد شلوغ کاری بود و کار خاصی را از آن ها شاهد نبودیم. متاسفانه رییس هیات، گزینه های خوب را کنار گذاشت و باتوجه به افرادی که برای همکاری انتخاب کرد، باعث شد که در سال گذشته بازده هیات پایین بیاید.

وی افزود: من مربی ساندا هستم و به نظرم در سال ۹۸، بانوان سانداکار خوزستانی در رقابت های کشوری افت داشتند؛ در رده سنی بزرگسالان، تنها یک مقام داشتیم و در رده های سنی نوجوانان و جوانان نیز مقام نداشتیم. رده سنی پایه خیلی برای ما مهم است ولی متاسفانه اردوی خوبی برای رده های سنی پایه جهت حضور در رقابت های کشوری که خوزستان هم میزبان بود، برگزار نشد و حاصل آن، بازماندن از کسب مدال بود؛ در حالی که ووشو خوزستان در سال های قبل به خوبی خود را در پیکارهای کشوری نشان داده بود. در سال ۹۷، پنج نفر را به مسابقات کشوری اعزام کردیم که همگی دست پر به استان برگشتند و نایب قهرمان شدیم.

این مربی ووشو با بیان این که در مجموع شاهد افت این رشته در سال ۹۸ بودیم، عنوان کرد: وضعیت رشته تالو استان را هم رصد می کنم و آمار کسب مدال در این رشته نیز بسیار کاهش پیدا کرده و برنامه ریزی خوبی برای تالو صورت نگرفته است.

وی با بیان این که همچنان مربیان باتجربه و کاربلد خانه‌نشین هستند، گفت: طی صحبتی که با یکی از مربیان تالو داشتم، می گفت که دیگر خسته شده است زیرا از سوی هیات حمایت نمی شود و به دنبال فعالیت در رشته دیگری است که از شنیدن این صحبت ها بسیار ناراحت شدم.

کیانی بیان کرد: ما مربیان درآمد خوبی نداریم و از سوی هیات هم حمایت نمی شویم و در مجموع نیز در ورزش خوزستان از مربیان حمایت مالی صورت نمی گیرد. ما به صورت افتخاری کار می کنیم و موضوع جالب این است که سال گذشته یک اردوی چهار روزه در استان برای ووشوکاران برگزار شد و هیات یک مربی خارج از استان را برای بحث آموزش با پرداخت یک هزینه به خوزستان آورد و این در حالی بود که در استان، مربیان خوبی داریم ولی آن ها را نادیده گرفتند. هیات در صورتی از مربیان بومی استفاده می کند که رایگان کار کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این که ووشو خوزستان در سال ۹۸ نتوانست در بخش پایه خوب کار کند، افزود: یکی از موضوعاتی که هیات باید برای سال ۹۹ روی آن برنامه ریزی کند، توجه به بخش پایه است و در این زمینه باید برنامه ریزی بلندمدت و هدفمند داشته باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار