تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۹۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم با ماندن در خانه به کنترل ویروس کرونا کمک کنند
 بازیکنان تیم فوتبال فولاد خوزستان از مردم خواستند تا با ماندن در خانه و رعایت فاصله اجتماعی به کنترل ویروس کرونا کمک کنند.

  با شیوع بیماری کرونا در ایران، کلیه مسابقات ورزشی از جمله رقابت های لیگ برتر فوتبال از تب و تاب افتاد و اکنون در تعطیلی کامل به سر می برد همچنین تمرینات تیم ها تعطیل شد و بازیکنان در استراحت به سر می‌برند.

با گذشت بیش از یک ماه از تعطیلی رقابت های لیگ برتر فوتبال اما هنوز تکلیف ادامه برگزاری مسابقات مشخص نشده و تیم ها از این بابت در سردرگمی به سر می برند.  

فرزاد جعفری مدافع تیم فولاد خوزستان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تمام زندگی ما فوتبال است و اینکه یک ماه است نه فوتبال دیده‌ایم و نه می‌توانیم بازی کنیم عذاب‌آور است، به هر حال این اتفاق جهان را درگیر کرده و باعث شده تمریناتمان را در خانه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کادرفنی تمرینات روزانه بازیکنان را چک می‌کند و آنها را زیر نظر دارد تا از نظر بدنی عقب نمانیم افزود: کادر فنی به طور مداوم به بازیکنان برنامه تمرینی می‌دهد و از ما گزارش کار می‌گیرد.

این مدافع فولاد با اشاره به اینکه تیم فولاد بیشترین ضرر را از شیوع بیماری کرونا کرده است گفت: در نیم فصل دوم با بازیکنانی که به جمع تیم ما اضافه شدند در بهترین فرم بودیم و فکر می‌کنم می‌توانستیم بردهای متوالی خود را بیشتر کنیم لذا معتقدم اگر این بحران وجود نداشت و بازی‌ها طبق روال انجام می‌شد اکنون ما جزو سه تیم بالای جدول بودیم. 

وی ادامه داد: همه ما از تعطیلی لیگ ناراحت هستیم اما معتقدم که نباید سلامتی جامعه را فدای فوتبال کنیم. در هر مسابقه فوتبال نزدیک به ۲۰۰ نفر عامل به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به‌طور تقریبی غیرمستقیم به مانند مسوولان هتل، فرودگاه، راننده و ... درگیر می‌شوند، آیا ضمانتی وجود دارد که هیچ مشکلی به وجود نیاید؟ به هرحال باید یک فکر اساسی بکنند و راه‌حلی انتخاب کنند که هیچ تیمی ضرر نکند.

جعفری با بیان اینکه سلامت جامعه در اولویت است و امیدوارم هرچه زودتر شر این بحران به پایان برسد تا در آرامش به مسابقات بپردازیم گفت: برای ورود به مسابقات نیاز است هر تیم سه تا چهار هفته تمرین داشته باشد تا به وضعیت ایده‌آل برسد.

وی با تشکر از کادر درمانی باشگاه فولاد خوزستان افزود: کادر درمانی باشگاه در این مدت، غیرتمندانه برای سلامتی بازیکنان تلاش کردند لذا بیشتر از گذشته قدرشان را می‌دانیم و به آنها خسته نباشید میگوییم.

محمد قاسمی نژاد هافبک تیم فولادخوزستان نیز گفت: تمام بازیکنان تیم طبق برنامه مربی بدنساز درحال تمرین هستند؛ سعی می‌کنیم تا آنجا که می‌شود تمرینات را منظم انجام دهیم و آمادگی خود را حفظ کنیم اگرچه تمرینات گروهی را نمی‌توان با تمرینات خانگی مقایسه کرد اما در شرایط کنونی مجبوریم تا در خانه آمادگی بدنی خود را حفظ کنیم.

وی در مورد تعطیلی لیگ و تاثیر آن روی عملکرد تیم فولاد افزود:این تعطیلی به ضرر ما بوده چراکه ما روند رو به رشدی داشتیم و توانسته بودیم به ثبات تیمی برسیم‌. امیدوارم در صورت خروج از بحران و شروع دوباره لیگ بتوانیم تلاشمان را بیشتر کنیم و سیر صعودی خود را ادامه دهیم.

هابک تیم فولاد با بیان اینکه در صورت شروع مجدد مسابقات، باید برای رسیدن به هدفمان تلاش کنیم گفت: برای پیروزی باید هر روز بجنگیم تا بتوانیم در انتهای فصل به خواست خدا و تلاش کل مجموعه کار بزرگی انجام دهیم و دل هواداران را شاد کنیم.

ابراهیم سلجوقی بازیکن جوان تیم فولادخوزستان نیز گفت: روزانه تمرینات خود را به طور منظم در خانه و طبق برنامه مربی بدنساز انجام می‌دهیم تا از شرایط مسابقات دور نشویم لذا باید یک تشکر ویژه از آقای یوسو مربی بدنساز تیم داشته باشم که در این مدت برنامه خوبی برای بازیکنان تدارک دیده و روزانه از بازیکنان گزارش می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دیدارهای اخیر نتایج خوبی گرفتیم و در هر بازی منسجم‌تر و بهتر از بازی قبل ظاهر شدیم افزود: از نظر فنی تیم ما کاملا پخته شده بود اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا که کل دنیا را فراگرفته، باعث شد که مسابقات تعطیلات شود.

بازیکن تیم فولاد ادامه داد: وجود این بحران باعث نمی‌شود که دلسرد شده و دست از هدفمان برداریم؛ با شروع دوباره مسابقات تلاشمان را چند برابر خواهیم کرد تا در انتهای فصل هدیه خوبی به هواداران بدهیم.

سلجوقی درباره حضور سعید آذری در فولاد و تاثیر آن در عملکرد تیم گفت: آقای آذری یکی از مدیران برتر نه تنها در رشته فوتبال بلکه در تمام ورزش ایران است و از زمانی که به فولاد آمده‌، مدام در تلاش و تکاپو است تا فولاد را به جایگاه اصلی‌اش برساند و وظیفه ما بازیکنان این است که با تلاش و پشتکار جواب زحمات او و کادرفنی را بدهیم. 

وی افزود: در دوران بیماری افرادی که خیلی به چشم می‌آمدند، پزشکان و پرستاران بودند که شبانه روزی زحمات زیادی کشیدند تا جامعه سلامت باشد. حتی پزشکان یا پرستارانی بودند که چند روز خانواده خود را ندیدند و استراحت نداشتند، امیدوارم که بتوانیم جواب محبت و فداکاری‌ آنها را بدهیم و زیر سایه امان زمان(عج) تندرست و سلامت باشند.

تیم فولاد خوزستان با انجام ۲۰ بازی و با احتساب ۳۳ امتیاز در مکان ششم جدول رده بندی جای گرفته است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار