تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۹۹۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طلا سقوط کرد
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران به سودگیری از افزایش هفته گذشته قیمت‌ها پرداختند، با کاهش روبرو شد.
 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۶۸۲ دلار و ۶۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در پایان معاملات هفته گذشته به بالاترین حد در یک ماه اخیر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش، به ۱۷۳۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکتس، بازار شاهد معکوس شدن روند صعودی قیمتها در شب جمعه است که تحت تاثیر اقدامات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روی داده بود و در نتیجه امروز سودگیری آغاز شده است. همچنین باید توجه داشت که طلا در سطح ۱۶۹۰ دلار با مقاومت فنی شدیدی روبروست با این حال در شرایط اقتصادی فعلی طلا از حمایت خوبی برخوردار است.

بانک مرکزی آمریکا پنج شنبه گذشته برای حمایت از اقتصاد داخلی که درگیر تبعات شیوع ویروس کرونا شده و بیکاری ۱۶.۸ میلیون آمریکایی را به دنبال داشته است، یک بسته محرک مالی به ارزش دو تریلیون و ۳۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: بسته بانک مرکزی آمریکا موقعیت خوبی برای طلا فراهم می کند و نه تنها هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را کاهش می دهد بلکه ارزش دلار را هم تضعیف می کند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران دارایی اتحادیه اروپا هم با بسته حمایت اقتصادی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کردند اما معلوم نیست چگونه احیای اقتصاد رکودزده این منطقه را تامین مالی خواهند کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۳.۴ درصد افزایش، به ۲۲۴۵ دلار و ۴۸ سنت صعود کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۷۴۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۵ دلار و ۲۴ سنت معامله شد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار